Haflinger, wel of geen vliegendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Haflinger, wel of geen vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 12:03

Er zitten op stal in de wei behoorlijk wat dazen, ik zit nu echt te twijfelen of ik nu wel of niet een vliegendeken moet kopen.
Kan je met een gewone vliegendeken trouwens ook gaan buitenrijden?
Dat het zadel zeg maar op de vliegendeken ligt?
Want om en een gewone en een uitrijdeken aan te schaffen vind ik nogal wat......

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:05

Mijn Haflinger was erg blij met haar vliegendeken, helaas is hij te klein en moet ik dus weer voor een nieuwe sparen.. Rijden ijkt me niet practisch, je zou kunnen proberen hem tussen je dekje en je zadel te leggen, maar mij lijkt dat hij dan van alle kanten trekt.

justdiesel

Re: Haflinger, wel of geen vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 12:37

Welke maat had jij gekocht dan voor je hafje?
Van dat trekken heb je natuurlijk wel gelijk in ja...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:39

185, toen ze nog mager was paste dat, maar toen ze op normaal gewicht kwam niet meer. Bedenk je eens hoe een deken onder je zadel zou liggen, er zouden singels zitten waar je er geen ruimte voor hebt, naden in de weg zitten, je dekje zou wegschuiven.. Lijkt me een fiasco :+

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 12:46

Ik heb van winterdeken een 175 voor mijn haf, moet je voor een vliegendeken dan een ruimere maat nemen?

Ik heb wel ooit een zweetdeken over het zadel heen gedaan en dat ik daar dan op ben gaan zitten, maar dat is anders als een zadel op zo´n deken toch...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:47

Met een zweetdeken stap je dan ook alleen maar normaal gesproken. Vliegendeken over je zadel lijkt me ook niet echt handig.

kattekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:51

Je kunt prima rijden hoor, als je het deken over je zadel legt, jaren niet anders gedaan, nu heb ik een vliegendeken met zadeluitsparing. Wel dan het lint onder de staart vastmaken anders gaat het schuiven.
Leg je het onder het zadel, dan wel tussen het zadel en het dekje leggen anders gaat het schuren. Stel je voor, jezelf in een strak net-shirt en een rugzak erover, dan lopen en flink zweten omdat het warm is, dan heb je geen huid meer over!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 12:54

galley schreef:
Met een zweetdeken stap je dan ook alleen maar normaal gesproken. Vliegendeken over je zadel lijkt me ook niet echt handig.

Mijn buitenritten zijn ook voornamelijk in stap :D
Ik ben niet zo´n race eend ;)

Kattenkind, dat lijkt me ook niet fijn nee hahaha

kattekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:11

Nee, da's echt niet fijn!
Heb zo'n ruggetje gezien na afloop van een buitenrit, nee, niet fijn.
Als je het deken over je zadel legt is het natuurlijk ook wel belangrijk dat de maat goed is. Als het deken maar net past op zijn blote ruggetje, zonder zadel, dan wordt het lastig als de deken over een zadel heen moet. Beter dan een iets groter deken nemen. Was ik even vergeten op te noemen.