Nieuw paspoort aanvragen, ivm. onbreken medisch inlegvel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joline_

Nieuw paspoort aanvragen, ivm. onbreken medisch inlegvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 10:28

Ik heb sinds 4 April 2010 een nieuw paard. Nu kwam ik er een tijdje geleden achter dat mijn paard geen medisch
inlegvel in haar paspoort heeft zitten. Hiervoor moet ik dus een nieuw paspoort aan gaan vragen. Nu heb ik het
een en ander kunnen vinden op de site van de KNHS, maar toen gisteren de dierenarts tegen mij zei dat ik het
oude paspoort er wel bij moest houden voor entingen e.d. heb ik gisteren toch maar even een mail gestuurd naar
de KNHS met daarin:

_________________________________________________________________________________________________

Omdat mijn paard, want ik pas geleden gekocht heb, niet in het bezit is van een medisch inlegvel, ben ik genoodzaakt
een nieuw paspoort aan te vragen. Hiervoor heb ik op de site van de KNHS het aanvraagformulier al gevonden, maar
mijn vraag is:

Wanneer ik mijn paspoort opstuur, krijg ik deze dan naderhand terug (ivm. entingen). Volgens mijn Dierenarts moet ik
namelijk het oude paspoort wel bij mij houden ivm. de entingen dus.
Wat is hierbij de normale procedure?

Mvg.
J. Delfos

____________________________________________________________________________________________________
Als antwoord hierop kreeg ik terug:

____________________________________________________________________________________________________

Geachte mevrouw Delfos,

Indien het een (K)NHS paspoort betreft kunt u een vervolgpaspoort aanvragen door het paspoort (aangetekend)
op te sturen met een begeleidend schrijven naar:

KNHS afdeling I&R
Postbus 3040
3850 CA Ermelo

U krijgt dan een factuur van 20 euro en de verzendkosten voor het aangetekend verzenden (ongeveer 7 euro).
Wanneer de factuur betaald is wordt het vervolg paspoort teruggestuurd, waarin de gegevens van het oude paspoort
worden overgenomen.

Houdt u er rekening mee dat wanneer u een vervolgpaspoort aanvraagt, omdat het hoofdstuk Medische Behandeling
niet in uw paspoort zit, er een stempel in het vervolgpaspoort komt te staan dat het paard niet meer geschikt is voor
menselijke consumptie.

Met vriendelijke groet,

Nu is mijn paard een KWPN'er, moet ik dan niet bij het KWPN een nieuw paspoort aanvragen? IK snap er echt even niks
meer van, wat een gedoe om zoiets te regelen.
Van het KWPN heb ik wel een aanvraagformulier uitgeprint waarmee ik dan een nieuw paspoort kan aanvragen, maar
weet nu dus nog steeds hoe het zit met de registratie van de entingen.

Kan iemand mij een beetje wegwijs maken??
Achteraf had ik denk ik gewoon beter naar het KWPN kunnen mailen, wat ik denk ik toch nog maar ga doen

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:41

Ik had hetzelfde probleem met mijn paard, ook een kwpn-er en had toen de aanvraag formulier naar KWPN gestuurd kreeg ik terug dat zij mij het inleg vel niet konden geven. Dit was na januari en dus kon ik ook op voor een nieuw paspoort.

Mijn paard heeft een paspoort van NHS nooit overnagedacht dat mijn paspoort van een andere instantie kon zijn.. Dit blijkt dus het nu KNHS te zijn.

Ik heb mijn paspoort opgestuurd met daarbij gelijk de gegevens dat ze op mijn naam over gezet moest worden. bij jou misschien ook nog nodig omdat je haar net nieuw hebt?

Ze halen het paspoort "uit elkaar" stoppen de goede bladen er tussen en zetten het weer in elkaar..

De papieren waar de entingen op staan blijven er gewoon tussen :)

Je kan het dus opsturen naar of KWPN of KNHS in je paspoort is te lezen waar deze vandaan komt( dacht eerste bladzijde en ook op de voorkant al) je stuurt het aangetekend op (heb ik iig gedaan)

hun sturen factuur, deze betaal je en dan sturen zij het nieuwe paspoort weer aangetekend netjes thuis.

Houd er wel rekening mee dat je het paspoort een aantal dagen kwijt bent, dat je dan geen wedstrijden of andere dingen op de planning hebt staan waarbij je je paard moet vervoeren... dit mag namelijk niet zonder paspoort.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:49

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:08

Je oude paspoort word samengevoegd met het nieuwe (tenminste, zo is dat bij mij wel gegaan, al was dat het AVS stamboek). Je entpagina's krijg je dus terug.

Edit: was al gezegd, ik moet beter leren lezen :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:13

Weet je zeker dat je het medische vel niet hebt.
Het inlegvel is nl. niet verplicht maar het vel medische handelingen en het kwpn heeft dit al jaren in hun paspoort zitten.

edit, ik zie in je onderschrift staan dat je nwe aanwinst 8 jaar is dan moet dit zeker in je paspoort zitten.

Raja

Re: Nieuw paspoort aanvragen, ivm. onbreken medisch inlegvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:21

Vanaf 2003 zit het er standaard in.
Daarvoor kan het zo zijn dat het medische behandelingen vel er nog niet in zit!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:24

Mijn paard is ook 8 jaar en heeft dit er ook gewoon al in zitten. Kwpn is er volgens mij eerder mee begonnen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:38

ja dat klopt, maar niet ALLE paspoorten hebben ze al dan.
En het ligt er ook aan wanneer het paspoort is aangevraagd ;)
Als het veulen niet gelijk een paspoort heeft gekregen, maar als dat pas later is aangevraagd, dan heb je idd kans dat ie er al inzit.
Mijn merrie van 10 had het er ook al inzitten.
Maar ik ken er ook die het nog niet hadden.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 11:41

jury schreef:
Mijn paard is ook 8 jaar en heeft dit er ook gewoon al in zitten. Kwpn is er volgens mij eerder mee begonnen.

Ik kan het toch echt niet vinden in mijn (naja, dat van mijn paard) paspoort. Alleen
- identiteitscontroles
- vaccinatiegegevens
- gezondheidscontroles door laboratoria
- controle ongeoorloofde middelen

Dus een ander paspoort moet ik zowiezo krijgen

@ ifever: Erg bedankt voor je duidelijke uitleg, snap er meteen (iets) meer van
De rest trouwens ook bedankt. Had trouwens alsnog een mail naar het KWPN gestuurd :=

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:45

Joline, Bel evn naar KWPN.
dan heb je meteen het antwoord!