Last van schouders na rijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lovelyhous

Last van schouders na rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 16:14

Hallo, mede bokkers.
Vaak heb ik na het rijden last van mijn schouder(bladen), en dat blijft dan een paar dagen hangen.
Heb het gevoel alsof mijn spieren dan vast zitten.
Hebben jullie tips?
Groetjes, Lovelyhous

Sietara

Re: Last van schouders na rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:15

probeer meer te ontspannen....
met je schouders kleine rondjes draaien doet ook wonderen...

Pips

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:16

misschien moet je je schouders wat rechter houden, dus eigenlijk een rechtere zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:18

Heb je misschien een foto van je rijden? Dan kunnen we misschien iets zien aan je houding!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:19

Ik heb precies hetzelfde, ik zet mijn schouders heel erg vast.. ga bewuster paardrijden en wees verdacht op je eigen ontspanning :) dan zul je zelf ook je schouders losser laten.

Maar inderdaad, heb je foto's ?

Gen_Cal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:25

Ik heb dat ook, maar alleen als ik in de bak rij... mijn paard gaat heel erg aan de teugels hangen, en met die gedachte houd ik mijn schouders erg gespannen... misschien ook bij jou?

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:28

ik heb er vandaag ook behoorlijk last van... doordat we gister een lange rit hebben gemaakt met vooral stappen.... dus heel relaxt maar ik heb het idee dat het door een slecht zadel komt.. zat namelijk op het paard van mijn vriendin met een best oud zadel...

xEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:06

Ik heb dat ook heel lang gehad, en het komt dus wat er al gezegd is, dat je je schouders helemaal vastzet.
Bij mij was het zo, nouja het verergerde, toen ik op een knollie reed, (manege kindje hier; sorry) die heel erg z'n hoofd naar beneden
trok. Ik kreeg dan echt zo'n klap, maar toen zei een andere instructie dat ik dus m'n schouders vast ging zetten om die klappen op
te vangen. Nou moet ik wel zeggen ik hield heel m'n armen in een soort boogje, heel raar een beetje ( ) zo als je het een beetje voor
je ziet :+, Haar tip was dan ook om elke keer je schouders een beetje te draaien en los te maken. En toen ik erop ging letten, bleek
wel dat mijn zit gewoon zo helemaal vast stond, dus nu moet dat er even uit.. :D maar m'n schouders doen geen pijn meer.. :D

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:39

Ik heb dit zelf ook een tijdje gehad, vooral op de dagen dat mijn paard wat strak van voren was of erg loperig was, ik ging dan zelf krampachtig vasthouden van vorenen zette daardoor mijn schouders vast. In de loop van de tijd is dit vanzelf overgegaan doordat mijn paard veel losser van voren is geworden en ikzelf daardoor ook ontspannen kan in mijn armen/schouders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:40

Wat kan helpen is soms tijden het rijden de schouders rond te draaien zodat je weer ontspanning krijgt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:46

Je zet waarschijnlijk je gehele bovenlichaam vast tijdens het rijden en je voelt het niet omdat je niet blijft doorademen ;)

Als je zelf even oplet en voelt dat je niet doorademt en dat ook niet kan oplossen, is het een goede stap om een centered riding instructeur inh de arm te nemen.

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:56

Oh ik ga ff volgen..ik heb dit ook..Ik heb zoiezo al vaak last van nek en schouders, maar soms heb ik hier ook erg veel last van tijdens het rijden. Ik wil natuurlijk niet dat ik dusdanig verkeerd ga zitten om die pijn zeg maar op te vangen dat ik er uiteindelijk het ruggetje van mijn paard mee verziek.. ( ik kan me voorstellen als ik scheef op mijn paard zit dat dat niet bevoordelijk kan zijn)..dus ik krijg toevallig vanavond mijn eerste zitles..gaan we ook opbouwen..eerst even proberen goed los te rijden, dan aan de longeerlijn, beugels van zadel af-misschien zelfs wel zonder zadel, en proberen op die wijze idd aan houding te werken. Ik blijf even volgen naar meer mogelijkheden..

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:00

inderdaad meer proberen te ontspannen heb ook last van te gespannen schouders. laatst werd mij verteld dat wanneer je heel diep in ademt en dan even vasthouden en een overgang maken, en dan weer uitademen dat helpt ook, heb het ook even geprobeerd. ook kleine rondjes met je schouders draaien als je aan het rijden bent.

als je nog voor het rijden oefeningen wil doen, helpt bij mij ook wel:

een elastiek aan een paaltje vast binden, naar achter hangen met gestrekte armen en dan kleine rondjes maken met je polsen/schouders.

xQuint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:48

Toen ik pas begon met een paard nageeflijk te rijden had ik ook last van mijn nek en schouders.
Bij mij was de oorzaak dat ik in het begin een paard het liefst meteen aan de teugel had, en daardor helemaal niet meer ontspande.
Dus mijn gouden tip was: Doe je handen gewoon lekker naar voren en rijd van je af, niet naar je toe.

Just relax and take it easy with your arms. :+

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:15

Probeer je schouders te ontspannen, het is moeilijk zo te zeggen, maar trek je ze niet op? Dan ga je ze namelijk verkrampen.