Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jury schreef:Hoevenkrabber
Borstel Neem een rubberrosborstel in kinderhandjes formaat, en als je een zachte nodig hebt een hoofdborsteltje mee.
Zweetdekentje (om je slaapzak heen gerolt, alleen bij twijfelachtig weer, bij deze hitte niet nodig.) Slaapzak heeft ze niet nodig, als je een deken wil meenemen doe dan een wollen deken onder je zadel ipv sjabrak
Stro touwtjes (voor als teugel bv breekt of stijgbeugelriem).
Vliegenspray
Betadinespray
Potje uierzalf.
Spons
Goed halster met voldoende halstertouw.
Lang touw (bouwmarkt) om paarden evt. tussen twee bomen onderweg aan vast te zetten.
Voor jezelf
Slaapzak
Spijkerbroek deze zijn mega zwaar, kies een lichtere broek voor als je iets nets mee moet nemen ivm bv avondeten bij je logies
Joggingbroek/shirt om in te slapen thermo-ondergoed is hier ideaal, licht compact en ook makkelijk te wassen ivm snel droog
Ondergoed (vooral goede en verschillende modellen onderbroeken voor de afwisselen bij evt. doorrijden)
Dikke trui liever een vest, kleed je in laagjes ipv 1 dik ding
Enkele shirtjes
Waterdichte zomerjas die ook evt. bij koud weer over dikke trui kan. regenkleding is inderdaad heel handig
Ik had me jophurs aan en dus geen extra schoenen bij me. Bij erg warm weer wellicht teenslippertje. goede wandelschoenen (en veiligheidsbeugels) en een lichte schoen/sandaal/slippertje wat je op de B&B aankan
Voldoende sokken (bij regen erg fijn als je droge aan kunt doen).
Extra vuilniszak (ook eentje om je slaapzak/zweetdeken)
Spel kaarten
Aansteker/lucifers alleen als je kookgerei meeneemt om warme dranken te maken onderweg
Kleine flesjes shampoo/tandpasta.
Tandenborstel
Haarborstel.
Zaklampje
Neem van alles 1 mee die je kunt delen.
Ik had twee tassen achter het zadel met de deken/slaapzak opgerold in de plastic zak erbovenop vastgevonden. Dan ene klein zadeltasje voorop voor wat eten, mobieltje etc. De spullen in de twee tassen deed ik in een plastic zak om bij regen nat worden te voorkomen.
Ik nam ook een kg voer mee voor onderweg (reden 6-8 uur per dag). krachtvoer onderweg doe ik niet, wel elk uur 10min grazen, brok is altijd wel op of bij een overnachtingsadres te krijgen
Goede gedetailleerde kaart in doorzichte plastic hoes.
Pen/potlood.
Lijst met DA nr/hoefsmid ed van de regio waar je gaat rijden.
jury schreef:Hoevenkrabber
Borstel
Stro touwtjes (voor als teugel bv breekt of stijgbeugelriem).
Goed halster met voldoende halstertouw.
Voor jezelf:
Onderbroek
Shirtje
Waterdichte zomerjas
Bij erg warm weer wellicht teenslippertje.
1 paar sokken
Kleine flesjes shampoo/tandpasta.
Tandenborstel
Haarborstel.
Zaklampje
Goede gedetailleerde kaart in doorzichte plastic hoes.
Lijst met DA nr/hoefsmid ed van de regio waar je gaat rijden.
ikke schreef:Goed, met jou ga ik dus niet niet op trektocht. Jemig wat een zooi sjouw jij mee!
Uitgaande van B&B is een slaapzak in ieder geval overbodig, die handdoek wellicht ook.
Je spullen verpak je in vuilniszakken in je zadeltassen, dan is dat probleem ook gelijk de wereld uit. Bedenk dat alles na twee dagen naar paard stinkt, maak je daarover geen illussies.
Chonelly schreef:Bedankt! Hier staan wel nuttige tips tussen. Ik probeer inderdaad zo min mogelijk mee te nemen. Om even proef te rijden is ook wel een idee.
Beetje stomme vraag misschien maar ik heb zelf een kleine wandelrugzak, is dat geen optie dat ik die om doe, om schuren bij paard te voorkomen?
tamary schreef:Die drukken op de ruggegraat en dat wil je juist niet.
Je wil tassen die gedragen worden door/hangen aan de boom van je zadel.
Liever 2 van deze bv :
http://www.benscore.com/epages/61841543 ... 54-4008(03)
Goedkoop en sterk, voor de water dichtheid verpak je de inhoud in plastic zakken (bv vuilniszakken of diepvrieszakken.)

HeleneDas schreef:Maar Auks ik zou dat niet doen hoor met een 3 jarige??
ikke schreef:HeleneDas schreef:Maar Auks ik zou dat niet doen hoor met een 3 jarige??
En waarom dan niet?
wanneer je nu begint om die pony te leren wat het betekend om aan de lijn mee te moeten lopen, dan kent ie dat tegen die tijd wel en is er geen reden om het niet te doen.
Besef wel dat een pakpaard geen vrijbrief is tot het samenstellen van een absurde paklijst!
HeleneDas schreef:ikke schreef:En waarom dan niet?
wanneer je nu begint om die pony te leren wat het betekend om aan de lijn mee te moeten lopen, dan kent ie dat tegen die tijd wel en is er geen reden om het niet te doen.
Besef wel dat een pakpaard geen vrijbrief is tot het samenstellen van een absurde paklijst!
Ja maar ze zegt stapelen met zadel tassen, dat is best wel veel voor een 3 jarige denk ik dan hoor..