Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Tara_ schreef:Kan je paard niet samen met een andere in de paddock staan? Misschien dat ze zich dan minder verveelt en ook niet meer zo heftig reageerd.
Tigra_ schreef:Zou eerder zeggen dat je moet zorgen dat je paard zich niet verveeld in de paddock. Voor de rest zou ze teveel aan energie kunnen hebben(voeding).
Tigra_ schreef:Ik ben toch bang dat je dit gedrag het beste zult oplossen met een verandering van huisvesting.
Hoelang staat je paard op een paddock?
Krijgt hij onbeperkt hooi?
Waarom niet op de wei.
Wat is fel naar andere paarden?
Shivatjuh01 schreef:Tigra_ schreef:Ik ben toch bang dat je dit gedrag het beste zult oplossen met een verandering van huisvesting.
Hoelang staat je paard op een paddock?
Krijgt hij onbeperkt hooi?
Waarom niet op de wei.
Wat is fel naar andere paarden?
Ze staat meestal een half uurtje buiten dus geen hele dagen.
Krijgt binnen hooi elke dag.
Waarom geen wei, omdat ze dit niet aanbieden bij deze stalling helaas..
Fel naar andere paarden is gillen, slaan, steigeren, bijten etc..
astridklomp schreef:Misschien dat je kan proberen de paddock binnen te gaan en wat grondwerk met haar te doen voordat je de paddock uitgaat. Als ze steigert en langs je af naar buiten schiet heeft ze niet echt respect voor je. Neem bv een longeerlijn mee en longeer haar even totdat ze haar aandacht bij jou heeft, probeer dan de paddock uit te gaan. Zodra ze weer druk wordt of wil steigeren, weer even aan het werk zetten. Dit herhaal je totdat ze rustig mee naar buiten loopt. Dramt ze door dan zet je d'r eerst een paar passen achterwaarts en longeer je weer even. Dat kost wel even tijd maar op een gegeven moment snapt ze het wel. Als je maar echt pas naar buiten stapt als ze netje naast je blijft lopen, eerder niet anders heeft het geen nut. Ze moet even weten dat ze best druk mag doen in de bak, maar als jij bij d'r bent en je wil haar halster aan doen moet ze op jou letten en naar jou luisteren.
Tigra_ schreef:Dat is erg weinig vind ik persoonlijk.
Nouja kan je er verder niet mee helpen tuurlijk kun je ze flink aanpakken maar of dat nu wel zo eerlijk is is ten tweede.
Winddancer schreef:Ik ben het met quarterH eens![]()
Daarbij lijkt het me ook verstandig om naar een andere stalling te zoeken.
Ze staat als ik het goed begrijp een half uur per dag in een paddock en dan ook nog eens alleen?
Daardoor creëer je dit soort gedrag ook nog eens.
Weidegang met soortgenoten doet wonderen hoor!
Ook al reageert ze nu zo nukkig (logisch). Maar dat gaat dan vanzelf wel over.
Shivatjuh01 schreef:Tigra_ schreef:Dat is erg weinig vind ik persoonlijk.
Nouja kan je er verder niet mee helpen tuurlijk kun je ze flink aanpakken maar of dat nu wel zo eerlijk is is ten tweede.
Klopt erg weinig, mijn mening ook (maar het is en blijft een verzorgpaard)
En erop laten staan en negeren uit zich in zulk achterlijk gedrag dat andere paarden er gek van gaan doen,
en ze bij te lang staan zelfs door de draad heen loopt. Er af halen op dat moment is ook niet goed, maar rekening
houden met andere stallingsklanten en hun paarden moet natuurlijk wel..
Shivatjuh01 schreef:Winddancer schreef:Ik ben het met quarterH eens![]()
Daarbij lijkt het me ook verstandig om naar een andere stalling te zoeken.
Ze staat als ik het goed begrijp een half uur per dag in een paddock en dan ook nog eens alleen?
Daardoor creëer je dit soort gedrag ook nog eens.
Weidegang met soortgenoten doet wonderen hoor!
Ook al reageert ze nu zo nukkig (logisch). Maar dat gaat dan vanzelf wel over.
In de openingspost staat duidelijk dat ze een verzorgpaard is, daar heb ik helaas niks over te zeggen.
Haar eigenaresse is verder zeer tevreden over deze stalling.
Daarom vroeg ik dus tips die ik zelf kan uit proberen, om te kijken of ik dit gedrag veranderd krijg.
Verder heeft ze als ze buiten staat natuurlijk wel tig buren naast zich in de andere paddocks.
Shivatjuh01 schreef:Mocht er iemand nog tips hebben, graag.
Verdere verwijten/tips over verplaatsen en dergelijke heb ik niet zo heel veel aan..
En als ze echt ongelukkig was had haar eigenaresse haar uiteraard ergens anders gestald.