Wel of geen vliegen masker? en vliegenroller

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pieomy

Wel of geen vliegen masker? en vliegenroller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 14:37

Mijn kleine meisje staat nu in de kudde en 24-7 buiten met
voornamelijk veel jonge paarden.
Ik ging van de week even op bezoek en zag dat dr wel 6 vliegen rond haar oog zaten.
Mijn oude pony had door die rot vliegen soms hele witte kringen (volgends de VA werd dit ''opgevreten'' door die rot insecten) DUS ontstoken ogen.
Natuurlijk gun ik mijn mopje dit niet dus zit ik te twijfele om een vliegen masker op te doen maar ze is nog jong (2) en aangezien ze 24-7 op het land staat vind ik het ook wel een beetje een eng idee?!

En de mug/vlieg stick van de kruidvat kan ook gewoon gebruikt worden denk ik ?
Of gaat jullie voorkeur liever naar de roller voor het paard?

Elegance_

Re: Wel of geen vliegen masker? en vliegenroller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:27

Mijn merrie was net 1 toen liep ze al met een masker om, zei had ook erg last van ontstoken ogen ik heb liever een masker dat telkens ontstoken ogen. Waarom vindt je het een eng idee? mochten ze ergens achter blijven hangen dan gaan het masker wel los (klitteband) en je hoeft geen halster te gebruiken :)

pieomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 19:32

Elegance_ schreef:
Mijn merrie was net 1 toen liep ze al met een masker om, zei had ook erg last van ontstoken ogen ik heb liever een masker dat telkens ontstoken ogen. Waarom vindt je het een eng idee? mochten ze ergens achter blijven hangen dan gaan het masker wel los (klitteband) en je hoeft geen halster te gebruiken :)

Ik vind het idd een eng idee met het hangen enz, en aangezien die jonge diertjes met elkaar spelen enz... :oo

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:16

Ik denk dat de kan heel klein is dat je paard echt vast komt te zitten, klitteband trek je nl zo los, en de meeste netjes zijn toch niet zo heel stevig.
Vliegenroller helpt wel, maar voor even, dat moet je dus wel aardig vaak opdoen als het wilt helpen.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:18

de kans dat ze vast komen te zitten is er klein
bij een vliegenfrontriem groter omdat je dan het halster nog aan hebt!