Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
! 
Erg mooi, wij zaten wel bij een gevorderden-groep met stukken galop door het zand. Ik weet niet of ze ook beginners laten buitenrijden.
Denise_x_ schreef:Hai,
Ik ben al een tijdje opzoek naar een plaats waar ik in Zuid-Limburg kan paardrijden met mijn vriend. Ikzelf heb 1o jaar rijervaring, maar mijn vriend niet. Ik heb maar heel weinig gevonden, dus ik ben benieuwd of jullie een plek hebben waar een buitenrit gemaakt kan worden! Als het niet kan met een onervaren iemand, dan wil ik graag alleen een buitenrit gaan maken.
funnyhorses schreef:Ik zou toch goed overleggen om met een onervaren iemand te paard naar buiten te gaan.
Denk dat er maar weinig manege's zijn die hun paarden aan onervaren mensen meegeven,en terecht!

fury58 schreef:op de Teverenerheide word je 's zomers belaagd door de dazen. In voor-en najaar en winter is het een fijne plek om te rijden. Op de Brunssummerheide heb je nauwelijks last van dazen, dit is dus ook in de zomer een prachtige plek om te rijden. Ik rijd er minimaal 1 keer per week.http://www.ullasreiterhof.de/ Dit is net over de grens en daar maken ze uitritten naar de Tevenerheide ligt naast de brunssumerhei.