Tocht met paarden, hulp bij nodig!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

an_ti

Tocht met paarden, hulp bij nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 23:22

Hallo bokkers!
Ik vraag jullie hulp en hopelijk beantwoorden jullie mijn oproep.

Ik wil samen met de eigenaresse van mijn verzorgpaarden een tocht maken van de stal naar mijn woonplaats, en rondje dorp doen.
Dit zal op zaterdag gebeuren, ik zal daar op vrijdag blijven slapen zodat we de volgende ochtend vroeg kunnen vertrekken.
We willen om 8 uur vertrekken in de ochtend en hopen dan tussen 10 en 11 aan te komen.
Dan een klein rondje dorp en even gedag zeggen in mijn straat en op de manege. (ligt erg dicht bij elkaar)
Om daarna weer terug te gaan.

Ik vroeg mij af of dit goed te doen is, (de paarden hebben al grote tochten voor de kar gedaan.)
Of er nog bokkers zijn met ervaringen en goede tips wat betreft bepakking, eten en drinken en andere belangrijke benodigdheden.
Zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houden?
Vertel alles maar, we willen voorbereid op pad!

Alvast bedankt, als er informatie nodig is die ik vergeten ben, vraag dan maar in het topic, dan plaats ik het antwoord. ;)

troi

Re: Tocht met paarden, hulp bij nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:36

2/3 uur is niet zo gek lang hoor, als je voor zekerheid een hoevenkrabber een halstertouw en een flesje water voor jezelf meeneemt zal het moeten lukken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:21

Als je bij jou thuis of bij de manege de paarden een lekkere (graas)pauze kunt geven zal het wel te doen zijn.
Zoals ik het begrijp is het enkele reis dus een uurtje of 3 rijden en ga je op dezelfde dag weer terug?
Neem voor onderweg een flesje water of limonade (voor jezelf) en een appeltje (voor het paard) mee om wat stof weg te spoelen en laat de paarden tijdens de pauze zeker een uur ontspannen in een weitje of paddock lopen met voldoende water en gras of hooi.
Ik neem aan dat je bij die pauze ook voor jezelf wat te eten en drinken kunt regelen, dus dan hoef je maar weinig mee te nemen voor onderweg.

Gentlegiant

Re: Tocht met paarden, hulp bij nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:22

Ik doe het wel eens vaker alleen wij rijden dan meerdere dagen en houden stops die we vantevoren uitgezet hebben we laten ons ergens 10 tallen kms van stal droppen en rijden via een route die we uitgestippelt hebben terug

wat jij wilt is meer een buitenrit en neem je zoals gewoonlijk een hoevenkrabber en eventueel een halster met touw mee...

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:51

Zorg dat er iemand stand-by is met een auto en trailer, voor het geval er iets mis gaat. Mijn vriend en ik hebben met onze vrachtwagen vorig jaar twee ons totaal onbekende meiden met paarden moeten 'redden'. Het was zo heet dat een van de paarden niet verder kon en die meiden hadden iedereen gebeld die ze kenden en die een trainler had, maar niemand was beschikbaar om ze te helpen. Dus daar stonden ze met dat uitgeputte paardje...