jury komt tijdens proef uit de auto?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mimeslosydy

jury komt tijdens proef uit de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 20:33

Hallo,

afgelopen zaterdag had ik kringkampioenschappen.
Ik reed de L1 op mijn D pony die alles op wedstrijd nog erg spannend vindt.
Het ging al weer beter dan de vorige keer maargoed daar gaat het nu niet echt om.
Ik moest A afwenden en wijken richting B-M en daarna grote volte bij C pony de hals laten strekken.
Wijken vindt ze ontzettend moeilijk (en ik ook) het is al 10 X beter dan eerst maar vandaag kreeg ik haar niet opzij naar B-M (da's altijd d'r moeilijke kant met wijken maar nu kreeg ik d'r dus helemaal niet).
Ik deed mijn best maar het ging niet dus ben maar zo goed en zo kwaad als kon doorgereden (het leek uiteindelijk meer op afwenden).
Dus ik zet een volte in en laat d'r halsstrekken.

Komt die jury uit de auto dus ik kijk een beetje raar naar voorleester van wat gaat die nou doen?
jruy loopt naar de baan en zegt:wat deed je daar nou?
Voorleester zegt:meisje probeerde te wijken maar het lukte niet.
Jury:nou dan rijd je een schuine lijn want wat je daar deed kan niet, zo kan ik het niet beoordelen!

Toen moest ik van een paar oefeningen opnieuw doen en heb ik maar een schuine lijn gereden.

Haal ik later mijn coupon op en heeft ze me een 4 voor het wijken gegeven maar dan nog -2 omdat er een fout in het programma was :roll:
vondt ik erg raar want zij stapt zelf uit de auto.
ze had me gewoon door moeten laten rijden, dan denk ik: had me dan een 2 gegeven voor mijn wijken!
ik liet tenslotte niets zien en de kop ging omhoog maar beoordeel de rest dan wel gewoon weer normaal.
want na dat wijken waren de punten beduidend lager dan daarvoor terwijl het helemaal niet slechter ging :n

Ik vondt het echt heel raar en eigenlijk ook een beetje respectloos.

Ben ik nu heel raar?
of niet.......

lisalotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:42

ik vind het niet gewoon ik denk dat ze niet echt in een goede bui was :(

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:46

Ik vind dat ook erg respect loos tegen over jou, en dan kan zij dat beter na de proef doen en niet halve wegen je proef de auto uit komen rollen en een probleem gaan staan maken!
ging je 2e wel beter? :D

Bramasole

Re: jury komt tijdens proef uit de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:50

Het haalt je natuurlijk behoorlijk uit je concentratie, dat is erg jammer. Maar op zich vind ik het wel te prijzen dat je tips krijgt, maar dan beter even na het rijden.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 20:50

roybrit schreef:
Ik vind dat ook erg respect loos tegen over jou, en dan kan zij dat beter na de proef doen en niet halve wegen je proef de auto uit komen rollen en een probleem gaan staan maken!
ging je 2e wel beter? :D

dankjullie voor de reacties.
dit was in mijn 2de proef, eerste ging uiteindelijk beter dan de 2de.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 20:51

Bramasole schreef:
Het haalt je natuurlijk behoorlijk uit je concentratie, dat is erg jammer. Maar op zich vind ik het wel te prijzen dat je tips krijgt, maar dan beter even na het rijden.

nja het was niet echt een tip (behalve dan die schuine lijn) maar meer van:wat doe je hier eigenlijk, ze klonk best wel pissig.
die had er zeker geen zin meer in :+

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:53

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat je dus nog niet klaar bent voor de L.
Paard zou thuis in elk geval al een beetje moeten kunnen wijken voor de eenzijdige druk.
Kan hij dat nog niet, dan moet je voor de rest van je proef in sommige onderdelen goed kunnen scoren, wil je winst rijden.
D.w.z dat je toch de hele proef laat zien dat je wel snapt hoe een paard moet lopen als hij in de L loopt.
Dat dan 1 onderdeel mislukt, rij je evengoed toch wel winst.
Ze had je ook gewoon een 2 kunnen geven en er bij kunnen zeggen dat het niet getoond was, dat ben ik wel met je eens.
Waarschijnlijk ging ook de rest van je proef niet helemaal lekker??

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 20:56

aerdenhout1 schreef:
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat je dus nog niet klaar bent voor de L.
Paard zou thuis in elk geval al een beetje moeten kunnen wijken voor de eenzijdige druk.
Kan hij dat nog niet, dan moet je voor de rest van je proef in sommige onderdelen goed kunnen scoren, wil je winst rijden.
D.w.z dat je toch de hele proef laat zien dat je wel snapt hoe een paard moet lopen als hij in de L loopt.
Dat dan 1 onderdeel mislukt, rij je evengoed toch wel winst.
Ze had je ook gewoon een 2 kunnen geven en er bij kunnen zeggen dat het niet getoond was, dat ben ik wel met je eens.
Waarschijnlijk ging ook de rest van je proef niet helemaal lekker??

er staat al in de openingspost dat het wijken thuis steeds beter gaat.
en dan krijg ik hem ook gewoon goed opzij, dit komt er op wedstrijd helaas nog niet uit.
we zitten qua wedstrijden idd even in een dip maar thuis gaat het steeds beter.
hier probeer ik me aan vast te houden en ik blijf gewoon doorzetten dan moet het binnenkort echt wel beter gaan. (want het gaat op wedstrijd ook al steeds een stukje beter)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:00

Hou er ook rekening mee dat bij de kringkampioenschappen zwaarder word gejureerd dan normaal!
Meis leg het naast je neer en volgende keer beter!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:04

aerdenhout1 schreef:
Hou er ook rekening mee dat bij de kringkampioenschappen zwaarder word gejureerd dan normaal!

Zwaarder jureren is oké, geef dan een 0 en zet er bij: niet getoond.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:04

aerdenhout1 schreef:

ja idd dat is altijd zo ja.
maar ik vondt het toch wel raar en vroeg me af wat anderen d'rvan zouden vinden.
dus gelukkig ben ik niet de enige die dit een beetje vreemd vindt

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:05

Janine1990 schreef:
aerdenhout1 schreef:

een 0 is wel erg overdreven hé, ik was in de baan :P

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:05

Vind dat als je niet kan wijken, ( of althans, nog niet wat er gevraagd word ) je niet klaar bent voor de L :) .
En al helemaal niet voor de kringkampioenschappen!

Maar, gewoon oefenen, en succes :) .

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:06

mimeslosydy schreef:

Waarom zou je punten krijgen voor iets wat je niet toont ?
Als je niets op schrijft op je school toets krijg je toch ook geen 4 ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:07

mimeslosydy schreef:
Janine1990 schreef:

Kijk het proevenboekje er maar eens op na, als ik me niet vergis is een 0 voor niet getoond.
De jury heeft zelf gezegd dat ze het niet kon beoordelen, dat kan toch niet als je het niet getoond hebt.

Een 0 zou ik persoonlijk liever hebben, dan uit m'n concentratie gehaald te worden...

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:07

Sabinee__ schreef:
Vind dat als je niet kan wijken, ( of althans, nog niet wat er gevraagd word ) je niet klaar bent voor de L :) .
En al helemaal niet voor de kringkampioenschappen!

Maar, gewoon oefenen, en succes :) .

ik kan wél wijken!
is nou al 2 keer gezegd ofzo, het is handig als je eerste even leest voordat je een reactie post

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:08

Ik zeg niet dat je NIET kan wijken, ik geef aan dat je blijkbaar nog niet het niveau qua wijken beheerst wat er gevraagd word in een L proef.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:08

Kijk het proevenboekje er maar eens op na, als ik me niet vergis is een 0 voor niet getoond.
De jury heeft zelf gezegd dat ze het niet kon beoordelen, dat kan toch niet als je het niet getoond hebt.

Een 0 zou ik persoonlijk liever hebben, dan uit m'n concentratie gehaald te worden...[/quote]

het was maar een grapje hoor ;)
ik heb nog nooit een 0 bij iemand op zijn coupon zien staan dus ik denk dat dit over het algemeen niet gedaan wordt

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:09

Sabinee__ schreef:
Ik zeg niet dat je NIET kan wijken, ik geef aan dat je blijkbaar nog niet het niveau qua wijken beheerst wat er gevraagd word in een L proef.

op wedstrijd nog niet nee, thuis al wel
en als ik het nooit doe op wedstrijd gaat het nooit lukken ;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:09

Beetje vreemd dat ze uit de auto kwam,ik neem aan dat je daarna gewoon de juiste kant op bent gereden.
Toch kan ze,omdat je niet tussen B en M op de hoefslag bent geweest,je - 2 geven.Een 4 is echter nog steeds veel te hoog voor op die manier wijken.
Ik denk dat ze misschien wel dacht dat je gewoon per ongeluk rechtuit reed,dat kan natuurlijk.
Maar ze had het wel vriendelijker op kunnen lossen.Een 2 als totaalcijfer lijkt me echter wel hoog genoeg.
Een 0 betekend dat je nix van het gevraagde hebt getoond,dus dat kan niet.Je bent immers bij A geweest en je hebt gedraaft.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:10

Mag ik vragen wat je uiteindelijk aan punten had in die bewuste proef?

En om je toch even een hart onder de riem te steken..hier staat een meisje met een Haflinger die in de L ook altijd onvoldoendes kreeg voor wijken...madam rijd nu wel M2 met haar haf en deze doet al de onderdelen als traver, schouderbinnen enz, nu met voldoende's op het protecol!!!
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 04-07-10 21:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:11

mimeslosydy schreef:
het was maar een grapje hoor ;)
ik heb nog nooit een 0 bij iemand op zijn coupon zien staan dus ik denk dat dit over het algemeen niet gedaan wordt

Het gebeurd wel hoor, heb het wel eens gezien.
Of een 1/2...
Maar dat zijn dan wel de jury's die ook een 8 en een 9 op dezelfde coupon durven te geven.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:11

Wel apart dat ze de auto uit stapt en dan vervolgens -2 geeft omdat zij wil dat je de oefening opnieuw doet. Naar mijn idee had ze dan een 2 of 1 of iets dergelijks moeten geven omdat je het wijken niet hebt uitgevoerd en verder je door moeten laten rijden. Heb je na afloop niet nog met de jury gesproken?

Als je het wijken nog niet goed bevestigd hebt thuis, kun je inderdaad misschien beter nog wat langer in de B blijven hangen. Of tijdje langer thuis wat door blijven rijden. Dat voorkomt teleurstellingen en als je je paard thuis al goed voor elkaar hebt, dan geeft dat voor jezelf en voor je paard ook meer vertrouwen in de proef omdat jullie allebei het gevraagde goed beheersen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:12

Ts, wat er bedoeld wordt is dat je je aandacht wellicht even kan verleggen naar het beter doorrijden van je pony en later weer samen verder kunt op concours.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:13

ambre schreef:
Beetje vreemd dat ze uit de auto kwam,ik neem aan dat je daarna gewoon de juiste kant op bent gereden.
Toch kan ze,omdat je niet tussen B en M op de hoefslag bent geweest,je - 2 geven.Een 4 is echter nog steeds veel te hoog voor op die manier wijken.
Ik denk dat ze misschien wel dacht dat je gewoon per ongeluk rechtuit reed,dat kan natuurlijk.
Maar ze had het wel vriendelijker op kunnen lossen.Een 2 als totaalcijfer lijkt me echter wel hoog genoeg.
Een 0 betekend dat je nix van het gevraagde hebt getoond,dus dat kan niet.Je bent immers bij A geweest en je hebt gedraaft.

in de L1 hoef je maar 5 meter te wijken, dus niet helemaal naar de hoefslag toe.
je moet juist kunnen laten zien dat je je pony na het wijken ook weer recht kan stellen. (zoals ik het gehoord heb.
ik heb ook overwogen om weer terug te gaan naar de B, dan één keer te starten en dan weer naar de L ofzo maar dit mag helaas niet