Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pluttersput schreef:Het kantelen met zijn hoofd is waarschijnlijk omdat hij gras wil eten, maar weet dat het niet mag, want dan zou hij er denk ik meteen induiken.
jes_sira schreef:Ik denk dat het ook genegenheid is.
Begrijp dat hij het zachtjes en lief doet dat achter je lopen en duwen?
Een dominant paard dat trucjes heeft om zijn zin te krijgen kan ook lief zijn!
Pluttersput heeft ook gelijk vindt ik. Het is een vorm van "vragen" (bedelen kun je het ook noemen) dat met dat gras.
Die van mij is ook erg goed in "vragen". Ze weet dat als ze hetgeen wat ze wil afdwingt, het zoiezo niet mag.![]()
Gewoon duidelijk je grenzen aangeven en daarin consiquent zijn.
. aeolusnr1 schreef:Mensen , mensen toch.
Ik geloof mijn oren bijna niet als ik dit hier allemaal lees.
Ik begrijp best dat het op dit moment niet echt bedreigend overkomt, en dat jij het ook een beetje leuk vind, maar dit is eigenlijk totaal een verkeerd opvoeden en zelfs heel gevaarlijk.
Je paard dringt jouw privé ruimte binnen , en mag daarenboven jou nog een duwwtje geven en jou dus van de plaats wegduwen, jouw paard voelt dit dus als een leiderspositie, en dit klopt dus niet want jij zou ten allen tijde de leider moeten zijn.
Het is op dit moment idd nog niet echt een probleem, jij vind het zelf ook leuk.
Ik zal even een voorbeeld geven van mensen met een klein leeuwen welpje dat ook heel lief likjes geeft, als je dat toestaat zal je ooit een flinke knap krijgen waarbij in het geval van die leeuw de mens zijn hand waarschijnlijk zal kwijt zijn.
Ik weet ook wel dat een paard geen leeuw is , maar het kan best gevaarlijk gedrag worden, en die nuance , die kan je wel aan een mens uitleggen maar echt niet aan een paard.
Dus als je het veilig wil houden , dan laat je zo'n gedrag nooit of te nimmer toe.