Paard op eigen naam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gina

Paard op eigen naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 13:11

Hallo Bokkers,

Zou je je eigen paard je eigen naam kunnen zetten, zodat mijn ouders niet zomaar mijn paard kunnen verkopen. Mijn ouders drijgen er de laatste tijd erg vaak mee, omdat ik iets minder dan normaal rij omdat het zo warm is, of maar een half uurtje rij. Of maakt het dan niet uit of ze op mijn naam staat of niet?

Groetjes Gina

sporter

Re: Paard op eigen naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:13

Zolang jou ouders betalen kunnen ze ermee doen wat ze willen.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 13:15

De helft heb ik zelf betaalt, paard staat aan huis, ik betaal alles zelf, behalve voer.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:15

Als jouw ouders het paard betalen kun je hem op jouw naam zetten wat je wilt, maar kunnen ze hem alsnog verkopen. Paspoort en papieren zijn geen eigendoms bewijzen.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:15

Een paspoort is geen eigendomsbewijs.
Degene die vrijwel alles betaald heeft het recht het paard te verkopen en is zo goed als de eigenaar.(als ik het goed heb hoor)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:23

waarom niet eens met je ouders gan praten..
Neem aan dat het ook in het belang van je paard is dat je er nu minder mee doet, ik zou die van mij iig geen plezier doen met fanatiek rijden als het zo warm is...

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:01

Gina schreef:
Hallo Bokkers,

Zou je je eigen paard je eigen naam kunnen zetten, zodat mijn ouders niet zomaar mijn paard kunnen verkopen. Mijn ouders drijgen er de laatste tijd erg vaak mee, omdat ik iets minder dan normaal rij omdat het zo warm is, of maar een half uurtje rij. Of maakt het dan niet uit of ze op mijn naam staat of niet?

Groetjes Gina

Mag ik vragen waarom ze dat erg vinden? Wat minder rijden lijkt mij namelijk geen probleem :)
Succes in ieder geval

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 19:42

Ik heb het passpoort in mijn bezit en zonder passpoort lijkt me dat ze haar moeilijk kunnen verkopen of zit ik nu fout?

@ Polly, met mijn ouders praten ga ik zowiezo doen, maar het lijkt wel of ze het niet begrijpen dat het voor bijde geen pretje is om in de hete zon te rijden.

@ Babsie_Flash, Ik weet niet waarom ze het erg vinden dat ik wat minder rij. Want het is echt niet zo dat ik helemaal niks doe, ik rij ongeveer 3x per week s'avonds dan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:18

ik heb de laatste week 1x gereden en ook 'savonds laat, vind het niet fair naar mijn paarden om ze met dat hele warme weer te rijden.
Misschien eens een topic openen met de vraag hoe anderen dat doen met de warmte en dat aan je ouders laten lezen??

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:20

Ik rijd ook bijna niet ben al warm als ik mn pony uit de wei haal..
En ik denk dat pony dat ook echt niet leuk vind!
Laat dit gewoon aan je ouders lezen want het is natuurlijk wel vervelend!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:14

Een paspoort kan je zo overnieuw aanvragen, heb ik namelijk ook moeten doen toen ik de mijne kwijt was.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 07:05

waarom zou ze een nieuw paspoort moeten aanvragen???

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 07:25

Heel vervelend voor je dat je ouders daar mee dreigen. Als je het paard op je eigen naam wilt zetten heb je aan alleen het paspoort niet veel. Je zou het eens na moeten vragen bij de instantie waardoor het paspoort uit gegeven is. Ik zie in je profiel dat je 15 bent en dus minderjarig. Weet niet hoe dat wettelijk zit als je ouders je paard echt zouden verkopen. Ook al staat die op jou naam. Je kunt toch beter proberen het uit te praten met je ouders.. Succes.

xEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:35

Ik snap ook wel dat jullie minder rijden! pfff wat een hitte, misschien moet je inderdaad maar duidelijk maken
dat het niet zo tof is voor beide. Om hem op je eigen naam te zetten en ze de verkoop te voorkomen lijkt me
niet echt een werkend plan.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:49

Mijn paard staat met deze hitte na een kwartiertje stappen al pittig te zweten, hij kan erg slecht tegen de hitte.

Jouw ouders kunnen jou paard gewoon verkopen met papieren ongeacht op wie z'n naam het paard staat. Ook zonder paspoort kan jou paard verkocht worden, dan bestellen jou ouders een nieuwe en dan is die er binnen een paar dagen. Het enige rechtsgeldige document is een verkoop overeenkomst. Ik weet niet hoe oud je bent? Maar als minderjarige mag je dat zelf niet tekenen. Dus als jij ook opgenomen bent in het verkoopcontract wordt het voor hun al iets moeilijker omdat er dus nog een partij in het contract staat.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:51

Polly schreef:
waarom zou ze een nieuw paspoort moeten aanvragen???

TS heeft paspoort in het bezit en dacht dat haar ouders paard niet konden verkopen zonder paspoort en toen werd er aangegeven dat je die zo nieuw kan bestellen en de ouders dan dus alsnog het paspoort hebben.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 20:56

Bedankt iedereen voor de reacties.

Ik zie zelf ook in, dat als ze haar écht willen verkopen het ze lukt. Alleen ik vind het aldoor zo rot om aldoor aan te moeten horen dat als ik niet ga rijden door de warmte ze gaan dreigen om haar te verkopen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:08

misschien moet je eens met je ouders gaan praten waaróm ze dreigen met verkopen, het zal vast niet alleen gaan om de warmte er zal wel meer aan de hand zijn.
Je zou ook sochtends vroeg kunnen gaan rijden dan is het nog niet zo warm, als het perse gaat om het rijden dan kun je dat zo oplossen.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 12:36

het gaat echt alleen om het rijden. Rijden s'ochtends gaat niet lukken, omdat ik aan het werk ben. S' avonds rij ik nu gewoon wel meestal, maar dat lukt ook niet altijd.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:39

Hier krijgen de paarden ook aangepaste training hoor.
Ik heb dan weer het voordeel dat ik mijn paarden zelf betaald heb en zelf alles betaal dus kunnen ze dreigen wat ze willen :D
misschien je ouders een uurtje laten hartlopen rond een uurtje of half 2 in het zand? :Y) }:0