Hoe pony vastzetten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FalcoMirza

Hoe pony vastzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 22:33

Ik heb een groot probleem. Ik weet niet meer hoe ik mijn pony veilig kan vastzetten. als ik buiten sta en ik houd het touw gewoon vast, trekt hij me het touw uit de handen (hij is natuurlijk veel sterker dan mij dus krijg hem dan niet gehouden) Kan nu dus alweer een nieuw hoofdstel gaan kopen. Maar als ik hem ergens an vastmaak, trekt hij me alles kapot. Nou kan ik het in de stal doen, maar zodra mijn andere pony niet de stal inkomt dan raakt hij helemaal gestresst.
Iemand misschien tips?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:35

je pony aan het lastertouw vast zetten en een klein stukje an hem vandaan lopen.
Zodra hij een stapje zet gelijk weer terug op zijn plaats zetten.
Dan loop je weer een heel klein stukje van hem vandaan en ga je terug om hem op zijn plak te zetten zodra hij beweegt.
Dit blijf je herhalen tot je er doodmoe van bent en dan zal je zien dat je steeds een stukje verder van hem vandaan kan zonder dat hij beweegt.

succes.

Rijkema

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:23

Een vervelend probleem, maar idd steeds maar blijven corrigeren tot het moment dat hij het opgeeft.

sannnnee

Re: Hoe pony vastzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:59

ik ga helemaal mee met alison_belle!
ja is ja nee is nee punt.
je paard moet naar jou luisteren, niet zijn eigen zinnetje doordrijven op dit soort momenten.

chantaleg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:40

eerst met zijn tweeen oefenen en langzaam uitbpuwen