Lease-contract: hoe heb jij het geregeld?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snor

Lease-contract: hoe heb jij het geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 13:40

Ik ben benieuwd hoe mensen hun lease-contract geregeld hebben. Heb jij als verleasende partij het contract opgesteld, hebben jullie dat samen gedaan, is dat bij een notaris gedaan en hoe zit het met rechtsgeldigheid? Zijn er ook mensen die hun paard deels verleased hebben/leasen? Een soort van betalende verzorger dus?

En als je je paard niet (ver)leased, hoe zou je het aanpakken als je dat wel zou doen?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:45

Snor

Re: Lease-contract: hoe heb jij het geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 14:14

Klopt :) Maar ik zoek geen voorbeeldleasecontract of advertentie (dat zijn de dingen die ik gevonden heb). En ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen. Als iedereen gaat roepen 'moet je nooooooooooit doen!' dan weet ik natuurlijk ook genoeg. ;)

Maar als er al eenzelfde topic is mag deze natuurlijk gesloten worden.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:17

Ik heb mijn paard 3/4 jaar in bruikleen gehad, we hebben toen een contract gemaakt wie er verantwoordelijk is voor de kosten e.d.

Snor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 18:48

@Maris89, is dat via de notaris gegaan?

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:28

Nee we hebben samen duidelijke afsprakn gemaakt en deze beide getekend in tweevoud.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:33

Ik heb op schrift laten stellen dat mijn 'goed' (pony in dit geval), voor onbepaalde tijd wordt uitgeleend aan familie X. Code transponder vermelden en hoe je het wilt over het opzegtermijn. Ik heb er voor gekozen om geen opzegtermijn te hebben; ik kan hem ieder moment terughalen, maar daar staat tegenover dat fam. X hem ieder moment kan terugbrengen. De reden hiervoor is dat als ik zie dat hij bijv. mishandelt wordt of wanneer er niet goed voor wordt gezorgd; ik diezelfde dag de trailer kan aankoppelen en hem mee terug naar huis kan nemen.

Het is een simpel contract van ongeveer 1 A4. In tweevoud, beide ondertekend; 1 voor fam. X en 1 voor mij.

Tevens betaal ik de hoefsmid kosten (bekappen) en de dierenarts + wormenkuur. Dit is mondeling toegezecht.

Ik heb het zelf opgesteld (nouwja, had het van een goede kennis gekregen) en ben niet bij de notaris geweest. Het contract bestaat echt zomaar uit een paar zinnen.