Ik word er stapelmesjogge van en ben niet de enige, de paarden ook.
Buiten worden ze lastiggevallen door vliegend ongedierte als dazen en binnen gonst het van de vliegen in de stal. Wat doen jullie ertegen?
Vorig jaar hadden we een blauwe lamp maar dat hielp voor geen meter. Chemische middelen wil ik niet gebruiken. De mest wordt telkens weggehaald als ik in de stal kom = zo 6 tot 8x per dag.
Iemand hier succesvol in het biologisch bestrijden van die krengen zodat de paarden en wij rust hebben als we de stal inkomen?
Zijn het alleen vliegen?? of dazen? Met dazen kan je zo'n dazenval neerzetten! Doe bij je pony vliegenspray op! Bij divoza had je er een die je ook bij mensen kon op doen(vliegenspray) en eeen vliegendeken voor je pony?
shettie1978
Geplaatst: 02-07-10 10:46
ik heb gewoon van die ouderwetse vliegenvangers (die plakdingen) in de stal opgehangen (bijna) geen vlieg meer te zien, ja op dat plakding, hihi
fienHVJ, het zijn vliegen. We hebben een dazenval buiten staan. Dazen komen niet vaak binnen. Het gaat echt om vliegen.
HorseAddict
Geplaatst: 03-07-10 10:20
Heb zelf ook zon Fly-In-Dazenval gehaald, en bevalt super. Je kunt natuurlijk ook zelf aan het knutselen, maar dit ziet er ook nog een beetje mooi uit...
tjady
Geplaatst: 03-07-10 10:22
Ik heb wel eens een persoon van de ongedierte betrijding gehad en die heeft toen waterzakken boven de stallen gehangen. Ik weet niet meer precies hoe dat zal, maar het hielp wel.