Morgen moét ik rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

Morgen moét ik rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 23:34

Hee,

Morgen word het harstikke warm hiero ong. 34 graden.Maar ik ga morgen op ponykamp wat ong. drie kwartier ohz is, we hebben geen trailer dus dat moet wel..
En savonds moeten ze ons niveau weten dus savonds moeten we weer rijden
Kan dat wel als het zo warm is?
Misschien doen ze het rijden savonds toch niet maar dat weet ik niet

x

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:35

HeleneDas schreef:
Hee,

Morgen word het harstikke warm hiero ong. 34 graden.Maar ik ga morgen op ponykamp wat ong. drie kwartier ohz is, we hebben geen trailer dus dat moet wel..
En savonds moeten ze ons niveau weten dus savonds moeten we weer rijden
Kan dat wel als het zo warm is?
Misschien doen ze het rijden savonds toch niet maar dat weet ik niet

x

Het zou kunnen, veel stappen, veel pauze's houden in de schaduw en wat water geven of appels voor vocht ?

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:37

Kun je niet al vroeg heen gaan. Dan is het meestal nog niet zo heel warm Ze begrijpen vast als je eerder komt met je pony.
Laatst bijgewerkt door mhollander op 01-07-10 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:38

Annettu_ moet je daar nu echt de hele OP voor quoten?

Ik zou het niet doen, ik doe het mijn paard echt niet aan, in deze hitte.
Ik rij pas s'avonds laat en ik merk dat de paarden nog lijden onder de constante hitte.
Ik zou de organisatie even bellen, kan goed zijn dat ze de lessen aflassen met zulk weer.
De gezondheid van je paard/pony gaat boven alles...
Zulk weer is echt niet goed.
Als je toch gaat, paard altijd in de schaduw, niet in de vlakke zon zetten, vaak laten drinken en heel rustig aan doen.

simoneehl

Re: Morgen moét ik rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:42

niet doen! paarden zijn 7x vatbaarder voor de hitte als mensen!
ik zou dan liever erg vroeg in de morgen daan dan is het wat koeler
zoals al is gezegd door kirrr als het per se moet hou je paard goed in de gaten!!!!
succes!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:43

Je moet helemaal niets. Je gaat heen omdat je dat wilt, niet omdat je moet. Als het te warm is waardoor jouw gezondheid en/of die van je paard gevaar oploopt ga je toch gewoon niet? Natuurlijk jammer van je ponykamp, maar je paard is je neem ik aan meer waard.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:44

Hoe laat is 's avonds? Rond 8/9 uur koelt het al redelijk af.
Maar je hoeft toch alleen maar te laten zien dat je kan rijden? Dan kan je denk ik ook alleen maar goed instappen, 1 rondje draven, 1 zijde galopperen, weer uitstappen en klaar is kees? Dan heb je het wel laten zien en is het voor je paard ook nog wel te doen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:46

3 kwartier is best te doen, ik zou wel heel rustig aan doen en goed inspuiten met anti-vlieg (en jij met zonnebrand!). En idd even van te voren bellen of het wel door gaat ;) Ik zou wel proberen om niet tussen 12 en 4 te rijden dan staat de zon het hoogst en is ze op haar warmst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:49

vroeg in de ochtend weg gaan! en het is je eigen pony. dus voor het indelen op paarden hoef je niet te rijden. en te testen, dus misschien gewoon s'avonds kort laten zien :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:49

Dan doe je het rustig aan en doe je er 1.5 over.
Zo intensief is een buitenritje niet op die manier.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:50

Taartjeh schreef:
Hoe laat is 's avonds? Rond 8/9 uur koelt het al redelijk af.
Maar je hoeft toch alleen maar te laten zien dat je kan rijden? Dan kan je denk ik ook alleen maar goed instappen, 1 rondje draven, 1 zijde galopperen, weer uitstappen en klaar is kees? Dan heb je het wel laten zien en is het voor je paard ook nog wel te doen.

Volgens mij ligt het probleem vooral dat ze 3 kwartier ohz moet rijden om daar te geraken....

Morgen wordt het 35 graden, om 8 uur is het echt nog niet afgekoeld.
Zelfs op mindere warme dagen stap ik pas om 11 uur op omdat het dan pas een beetje koeler wordt.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:15

rond 7 uur in de ochtend er naar toe rijden en dan lekker in de wei zetten (met een schaduw plek uiteraard). Die avond kan je kijken of het te doen is.

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:22

Ik neem ook aan dat het 's ochtends goed te doen is. Vanochtend ben ik met de hond rond half 9 naar het bos gegaan, toen was het nog redelijk. Als je al om 7 uur vertrekt en er eigenlijk gewoon naar toe stapt... De kans is trouwens groot dat het morgenavond al een heel stuk koeler is. Ze verwachten onweer (hagel!) en daarna is het vaak koeler. Vanaf zondag wordt er sowieso weer iets leefbaarder weer verwacht.

_mobo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:38

Ik zou inderdaad 's ochtends vroeg gaan en veel pauzes inlassen. En dan 's avonds kijken hoe het met je pony is.

WizardMustan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:09

Paarden kunnen anders gewoon heel goed tegen de hitte hoor maar gewoon wat meer pauze geven

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:12

Maar met deze temperaturen rijden als het niet hoeft is fijner voor mens en dier

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:30

En? Wat heb je gedaan?

Ik denk dat het in stap wel zou kunnen, en dan hopen op veel kunnen stappen in de schaduw. Maar ik zou idd VEEL pauzeren, zadel eraf, misschien bij een boerderij vragen of je je paard even mag afspoelen, en water mag laten drinken. Het is maar 3 kwartier. Ben benieuwd wat je gedaan hebt.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:07

Het is allemaal goed gekomen en afgespoelt enzo!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:14

Wat heb je gedaan?

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:16

rustig daar heen gereden , daar afgespoeld en we reden eigenlijk lekker rustig en buiten de buitenrit reden we niet meer dan een half uurtje per keer en met de buitenrit gingen we naar het bos en in het water