corsarasco schreef:allereerst.. heb ik de titel oorspronkelijk "te laat?" genaamd.. iemand heeft dit veranderd..
De bedoeling is : "te laat om zadelmak te maken?"
Is het hier de gewoonte, om alle mensen te verwijten omdat zij hun hengst moeten castreren?
Onmiddelijk wordt hier naar mijn hoofd gegooid dat ik hem "alleen maar wil berijden", hoewel dit niet waar is..
Ik denk dat ik toch wat meer ervaring heb dan u denkt... natuurlijk weet ik hoe je een paard moet leren.
Ik had gewoon een persoonlijk verhaal nodig, zodat ik kon vergelijken en/of tips krijgen.
Daarvoor is bij mijn weten deze website gemaakt.
Vooroordelen zijn niet goed, net als de ingesteldheid van sommige "paardengekken". Mensen die het stoer vinden om te vechten voor een paard, of om het beste rijden, elkander uitlachen, direct tonen dat jij beter bent??....
Sorry ik ben voor de hersenen van het paard, slimme intelligente dieren waar je een conversatie mee kan hebben zonder te praten
Ik ben lichamelijk gehandicapt , dus wil dat zeggen dat ik mijn paard mishandel?
Ik snap dit hele bericht niet echt. Ik dacht niet dat ik iets verkeerd heb gezegd met mijn bericht. Ik heb geen idee of je hem wel of niet wil laten castreren, maar inrijden op die leeftijd zou gerust moeten kunnen, je hebt alleen een volwassen paard en geen jong groentje, dus dat zou misschien wat moeilijkheden kunnen geven, verder wens ik je veel succes!