Mijn pony is ontzettend sterk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loes2009

Mijn pony is ontzettend sterk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 18:56

Ik heb een hele lieve Fries x Haflinger.
maar hij is ontzettend sterk. Als hij iets niet wil probeert hij alles om maar zijn zin te krijgen. Als ik hem bijvoorbeeld uit de wei wil halen rent hij halverwege weer terug en ik kan hem gewoon niet houden.
Ik heb een hengsteketting voor hem maar dan nog kan ik hem niet houden... maar de laatste tijd reageert hij niet eens meer op de hengstenketting :-s

En dan nog iets, ik rijd vaak met hem buiten en meestal met een vriendin en dan rijden we langs de weg. Meestal gaat het goed alleen mijn pony heeft af en toe zin om voor een auto te springen :-s en het maakt dan niet uit wat ik doe, het helpt niet. we hebben zelfs geprobeerd het paard andere paard dat mee gaat aan de kant van de auto's te zetten maar dat helpt niet, hij loopt er dan gewoon door heen.

Heeft iemand tips?

troi

Re: Mijn pony is ontzettend sterk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:13

Hij ziet jou duidelijk niet als de baas, dit kun je rechtzetten door een goede instructeur/trice in grondwerk te zoeken. Dat kan veel van je problemen oplossen.

kehdra

Re: Mijn pony is ontzettend sterk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:15

dan ben jij (of degene die hem voor je over nam) geen leider voor je paard.
Ik ga met troi mee, en raad een goede instructeur/trice in grondwerk aan om dit op te lossen.