iemand ervaring met het Dwingelderveld?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leootje14

iemand ervaring met het Dwingelderveld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 13:08

Hoi!

wij hadden het idee om met een groep van onze club naar het Dwingelderveld te gaan om daar te rijden.
is iemand daar ooit geweest? zo ja hoe was het??

groetjes!

tamary

Re: iemand ervaring met het Dwingelderveld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:49

Heb aan de zuidkant gestaan, mooi gebied, maar altijd nat (centrale deel is veenplas)en veel wel mooie kronkelpaadjes waar je helaas alleen kan stappen(en vaak ook eigenlijk voetpad, dus niet geschikt voor een groep). Grotere paden zijn vaak slecht door vocht en makkelijk stuk gereden.
Ik ben nu verhuisd naar havelte en heb daar veel meer uitrijmogelijkheden en voor mij prettigere paden, etc. (nu meer mogelijkheden om lekker lange stukken te galopperen voor conditie en spieropbouw)
Als je lekker wil rijden ben je waarschijnlijk beter af in het drents-friesewold (groepsaccomodatie is bv Alberthoeve in Wateren, midden in het drents-friesewold)

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:59

Ja, ervaring met Dwingelderveld! Ik rijd er zo'n beetje elk weekend, rijd wat paarden bij in Ruinen.
Ben het niet eens met reactie van tamary, vind het Dwingelderveld heeerlijk om over te rijden.
Ik rijd vaak samen met die mensen bij wie ik rijd, en die wonen daar al een hele poos. Zij weten precies wat de leuke paden zijn!
Vaak maken we rondjes van 25 km, prachtig rijden daar!
Het is er op dit moment natuurlijk helemaaal niet nat, eerder droog. Dit rijd wel erg fijn! Er zijn hele stukken waar je het gas er lekker op kunt zetten.
Ik moet wel zeggen dat zij precies alle paadjes weten, en dus ook de leuke en minder leuke. Mochten je plannen nou serieus worden (wat ik je ernstig kan aanraden!!), dan kan ik je wel evenhaar email geven? Misschien wil ze je wel helpen een leuke route uit te stippelen?

Ik zou het iig zeker aanraden!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:44

ik ben al een paar keer op trektocht en op ponykamp geweest als leidster in het dwingelderveld.
ook reed ik daar altijd bij de "zingendehuifkar" in pesse.
Het is een super mooi gebied!
je kan er uuuuren rondrijden, veel ruiterroutes. zorg dat je niet verdwaalt!
ik zou dus met een gids op pad gaan denk ik. maar goed, ik ben dan ook echt heel slecht in de weg vinden...
en een buitenrit of weekend regelen via www.dezingendehuifkar.nl bijv.