Mijn pony is flink aan het schuren, zo erg dat hij nu echt zijn manen begint af te schuren. Ik heb de DA laten komen, maar ik was opschool en uiteraard ging het regenen en kon hij het dus niet zo goed zien in die natte vacht en keek er eigenlijk amper naar.
Zijn diagnose was zomereczeem, maar ik vind het zo raar dat hij dat opeens krijgt
?Het gaat om een shetlander van 17 jaar, heeft nooit jeuk gehad o.i.d., er hebben geen veranderingen in plaatsgevonden de afgelopen tijd, behalve dat hij nu net weer op het gras staat (zijn nog aan het opbouwen). Maar dat gaat hij elke zomer..
Hij heeft overal jeuk, zijn koppie, manen en kont, maar ook op zijn rug en borst.
Ik ben nu aan het kijken voor een zomereczeem deken, ik zie veel zomereczeemdekens zonder 'hoofdkapje' om het zo maar even te noemen, zie plaatje, komt dat vliegje dan niet evengoed prikken in de top van zijn manen?
Wat zijn jullie ervaringen? Dus: Bokkers met paarden met zomereczeem, heeft jullie paard wel of geen kapje nodig?

Vind het echt zo sneu voor hem
, die jeuk, maar ook dat hij dan nu met zo'n deken moet lopen voortaan en zo'n hoofdkapje lijkt me helemaal irritant voor hem, maarja, als het helpt?!