Lipica vs. De Niro Boots

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Viktorien

Lipica vs. De Niro Boots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 22:34

Ik wil nieuwe bruine laarzen. Eigenlijk had ik mijn zinnen op De Niro Boots gezet, maar ik ben toch erg nieuwsgiering naar Lipica laarzen.
Hoe zijn Lipica laarzen in verhouding met De Niro Boots.
Over elk van deze laars is veel te vinden op Bokt, maar ik zoek juist de verschillen met deze twee laarzen. Wie o wie helpt me verder??

Karin_88

Re: Lipica vs. De Niro Boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:35

Ik denk dat die merken niet helemaal te vergelijken zijn met elkaar, hoewel ik geen ervaringen met DeNiro's heb.. :)

Lipica heb ik nu een dik ruim jaar en bevallen me top!! Nog steeds erg mooi en krijg eigenlijk best vaak complimenten over mijn mooie laarzen.. Heb ze in donkerbruin :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:17

Ik heb ook lipica's en vind ze ook super. Ik heb lichtbruine veterlaars.

Ik heb geen ervaring met DeNiro's dus dat weet ik niet. Maar vind ze ook niet goed te vergelijken met elkaar.

_Nicky_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:22

Ik heb nu een jaar DeNiro's , maar ik vind ze wat tegenvallen. Ze zitten wel heel fijn en ik kon er gelijk alles mee doen zonder in te lopen ofzo. Maar ik vind ze wel erg zacht en bij mij hebben ze nu ook wat plooien en zijn ze erg ingezakt. Ik hou zelf ook meer van een hardere, stijvere laars. Dat vind ik mooier, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Met Lipica heb ik geen ervaring dus daar kan daar kan ik je niet mee helpen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:40

ik heb ook de Niro's geen last met inlopen enz inderdaad.
Qua inzakken valt het wel mee bij mijn. Ze worden wel ontzettend soepel.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:05

het belangrijkste verschil zit het in het feit dat De Niro standaard laarzen zijn en lipica maatwerk.

Dwz, bij de Niro kan je ze gelijk uit de winkel meenemen, maar moet het wel passen (en je moet dus redelijk "normale" voeten en kuiten hebben)
bij lipica wordt alles opgemeten en mag je dus keuzes maken mbt model, kleur en leersoort, echter de levertijd is lang (6-8 weken), maar omdat het maatwerk is kunnen ze alles pas op jouw voet/kuit maken.

Ik denk dat de kwaliteit niet zoveel verschilt, maar het is maar de vraag of je wat aparts wil en wachten of dat je voor standaard gaat.

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:10

Je hoeft juist geen 'normale' voeten te hebben bij De Niro... :n ik heb de meest onmogelijke maten en de matentabel bij De Niro is het zooo breed, dat er zelfs voor mij laarzen zijn gevonden.. !
Levertijd is ongeveer hetzelfde bij De Niro volgens mij maar weet niet zeker.

Heb geen ervaring met Lipica's.. dus kan hier niks over zeggen.. ;)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:18

En zeker niet onbelangrijk, ik vind dat Lipica laarzen zeer mooi aan de prijs zijn, zeker in vergelijking met andere laarzen :)

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:05

HouvanPonys schreef:
Je hoeft juist geen 'normale' voeten te hebben bij De Niro... :n ik heb de meest onmogelijke maten en de matentabel bij De Niro is het zooo breed, dat er zelfs voor mij laarzen zijn gevonden.. !
Levertijd is ongeveer hetzelfde bij De Niro volgens mij maar weet niet zeker.

Heb geen ervaring met Lipica's.. dus kan hier niks over zeggen.. ;)

Helaas ook niet elke maat, voor mij is de kleinste kuitmaat toch net 1cm te breed, en daar wil ik geen €80 voor opleggen (maatwerk)
Maar ze hebben inderdaad wel erg veel maten, meer dan de andere merken (petrie, cavallo etc)
Levertijd is idd ongeveer hetzelfde mij maatwerk, ik vind de niro's alleen wel net iets mooier afgewerkt, wel heb ik ook al erg mooie lipica's zien voorbij komen!
de Niro's zijn altijd van kalfsleer denk ik, terwijl Lipica vooral rundsleer (wel keuze uit hard of zacht) gebruikt.
Kalfs is zachter en geeft meer contact, maar slijt dan weer sneller.
Ik denk dat beide laarzen een mooie prijs-kwaliteitsverhouding hebben en je zal met beide erg tevreden zijn! :)
Zelf twijfel ik ook tussen deze merken als 'toekomstige' laarzen, maar aangezien ik moeilijke maten heb en Lipica's toch net iets
goedkoper zijn neig ik nu meer naar daar. Ook al vind ik de Niro's echt <3

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:08

Bij lipica kan je ook kalfsleer kiezen :)

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:55

Karin_88 schreef:
Bij lipica kan je ook kalfsleer kiezen :)

Klopt, maar dan ben je al gauw €50 meer kwijt en ze raden kalfsleer zelf niet echt aan, omdat het dus sneller slijt. (als trainingslaars voor dagelijks gebruik dan)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:18

Jep, dat hebben ze ook tegen mij gezegd.. (en dus voor rundleer gegaan) maar dat vind ik hetzelfde als bij andere kalfsleren laarzen van een ander merk..

Ach, ik ben nou eenmaal te spreken over lipica, omdat het bij mij goed en perfect is.. :o :))

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:08

Ik heb lipica's gehad en heb nu de niro's. De lipica's vond ik vele malen minder mooi afgewerkt en veel stugger leer dan de de niro's. Lipica is wel prijsgunstiger. Lipica's heb ik weggedaan omdat ze niet meer pastten en omdat ik er niet aan kon wennen. Ik ga zeker nog een paar de niro's halen. Ik gebruik ze trouwens wel dagelijks.

channa93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:26

Ik heb echt onwijs fijne ervaringen met Lipica laarzen! Onwijs fijn, rij er bijna iedere dag mee. Ik heb geen ervaringen met de niro boot.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:29

Ik heb De Niro's en ooooh ik zou niks anders meer willen.
Ze zitten als gegoten!
En ze zijn ERRRUG mooi!
Kwaliteit vind ik ook erg goed.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:33

ingvdh schreef:
het belangrijkste verschil zit het in het feit dat De Niro standaard laarzen zijn en lipica maatwerk.

Dwz, bij de Niro kan je ze gelijk uit de winkel meenemen, maar moet het wel passen (en je moet dus redelijk "normale" voeten en kuiten hebben)
bij lipica wordt alles opgemeten en mag je dus keuzes maken mbt model, kleur en leersoort, echter de levertijd is lang (6-8 weken), maar omdat het maatwerk is kunnen ze alles pas op jouw voet/kuit maken.

Ik denk dat de kwaliteit niet zoveel verschilt, maar het is maar de vraag of je wat aparts wil en wachten of dat je voor standaard gaat.

Deniro, kun je ook op maat en naar eigen wens laten maken. Dat heb ik ook.
Mijn laarzan Deniro zijn helemaalop maat gemaakt. Heb er 12 weken op moeten wachten maar ze zijn perfect.
Ze zitten heerlijk, heb er een fijne beenligging mee.
Ik wil ook mijn zwarte laarzen van Deniro, Ze ztten zo veel fijner dan mijn Petrie's!

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:55

Ik krijg op stal alleen maar complimenten over mijn laarzen. Heb ook nog een paar zwarte petrie's staan, die gebruik ik helemaal niet meer sinds ik mijn de Niro's heb.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:57

Elynia schreef:
Helaas ook niet elke maat, voor mij is de kleinste kuitmaat toch net 1cm te breed, en daar wil ik geen €80 voor opleggen (maatwerk)

dan heb jij wel hele smalle kuitjes, ik heb kuit 33 bij een voetmaat 39 en die hadden ze gewoon :j

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:03

Dat heb ik ook.
Ik vind mijn petrie's ook echt niet meer fijn zitten.
Was der wel altijd erg blij mee hoor maar nu ben ik erg gek op mijn deniro's!

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:01

LiSSy schreef:
Elynia schreef:

dan heb jij wel hele smalle kuitjes, ik heb kuit 33 bij een voetmaat 39 en die hadden ze gewoon :j

Ja klopt, ik heb 32 en maat 39
Maar ze zeiden dat je de niro's toch best zo strak mogelijk koopt, omdat ze nog wat 'rekken', dus ik ga
het er niet op wagen om ze te groot te kopen. Best wel jammer van die centimeter, ik vind het super mooie laarzen,
ze zien er ook echt comfortabel uit.