Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
8nnemiek schreef:Nee, die join-up helpt niet tegen trappen naar aanrakingen.
Wat wel helpt, en dat kun je beter laten doen door iemand die er veel ervaring mee heeft, is met een 'carrot stick' of ander verlengde van de arm de achterhand aan te raken, blijven aanraken totdat de pony stops met trappen, dan de stick weghalen en belonen. Zo hoef je niet te straffen, wek je dus geen angst op, maar beloon je het goede gedrag. Het trappen met de achterbenen bij aanraking komt namelijk vaak door een trauma, niet door disrespect.
Dark_Licht schreef:bedouin schreef:Dark Light en Lissisanne kun je wel bij zn gezicht komen, mag je de schoft aanraken, het lijf of zijn alleen bepaalde plekken onbenaderbaar?
Lissisanne wat Geerke uitlegt lukt dat enigzins met de voorbenen?
Aan zijn hoofd en schoft en op zijn rug mag ik wel komen en verder niet.
lissisanne schreef:bij mij hetzelfde, voorbenen gaan ook steeds beter maar vind achter echt te gevaarlijk ze valt je echt met platte oren en ontblote tanden aan dan blijf je wel even uit haar buurt tot ze weer is gekalmeerd, kan ze dit zien als een beloning? Ik heb al geprobeerd boos te worden (nee roepen, groot maken) maar daar wordt het alleen maar erger van
ze is verder ook niet van mij dus spullen aanschaffen speciaal hiervoor vind ik een beetje zonde...