Iemand ervaring met Hit-air?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Iemand ervaring met Hit-air?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 21:31

hoihoi,

heeft iemand ervaring met de airbagvesten van hit-air? Ik zit te overwegen of ik een hit-air aanschaf (die in aanschafwaarde stuk minder is dan de point two airbagjacket) Maar ik ben benieuwd of iemand ervaring met een hit-air vest heeft dus. Werkt deze goed, beschermt deze voldoende met een val etc etc

bedankt alvast!

groetjes roos

kwii

Re: Iemand ervaring met Hit-air?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:33

ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik heb wel van mensen gehoord. Die er heel tevreden over zijn. En hij werd mij ook aangeraden door mijn instructrice. (Maar ik heb al een andere BP)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 23:18

kwii schreef:
ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik heb wel van mensen gehoord. Die er heel tevreden over zijn. En hij werd mij ook aangeraden door mijn instructrice. (Maar ik heb al een andere BP)

een hit-air airbagvest is geen bodyprotector ;)

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:22

Dat is het wel. Ik heb een hit-air en heb 'm altijd aan met rijden. Bevalt uitstekend! Zolang je op je paard blijft zitten is het meer een soort bodywarmer maar als je valt en hij wordt geactiveerd: protect het zeker mijn body! (en dat heb ik al ondervonden :D )
Hij wordt door de KNHS ook gewoon erkend want ik mag 'm ook aan met wedstrijden.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 23:25

onder een bodyprotector versta ik andere bescherming ;) het is de bedoeling dat je de hit-air over je bodyprotector draagt.

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:32

Je hoeft onder het vest helemaal geen bp aan. Zie ook hun site. Dat zou dubbelop zijn. Wat versta jij dan onder andere bescherming?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:39

Als je logisch nadenkt, trek je wel een BP onder zo'n vest aan (i.m.o. een point two)... Wat als je samen valt met je paard? Juist, dan blaast zo'n ding niet op en heb je er 0,0 aan!

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:49

Daar heb je een punt maar toch staat het nergens dat er nog een bp onder moet. Je kunt natuurlijk inderdaad voor die dubbele bescherming kiezen maar ik hou het alleen op het vest: vind ik bescherming genoeg. ;)

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:52

Ik wou ook een AJ maar ivm de prijs heb ik ervanaf gezien :) Ga niet ruim 500 euro voor zo'n ding betalen.
Als het nou wat minder was, had ik hem gehad :)

Wat ik heb gehoord van mensen die hem hebben, werkt hij uitstekend! Zit ook fijner dan de BP.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 06:37

je moet ook zelf weten of je er een bp onder draagt of niet.. Als je sgw rijdt moet je sowieso een bp er onder aan...

FZ-lin, de hit-air kost minder dan de point two, hit-air is 350,-. Nog wel veel geld hoor ;)

lislovehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:20

phoe, dan vind ik een body protector iets fijner...

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 13:40

lislovehorse schreef:
phoe, dan vind ik een body protector iets fijner...

aan zo'n reactie heb ik toch niets? ;) heb je weleens met een hit-air gereden dan?