beugel verliezen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lott__

beugel verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 20:56

Hey,
Ik rijd nu ongeveer 2 jaar western, en 1,5 jaar recreatief engels. (tegelijkertijd, of nouja, dus niet dat ik eerst western heb gereden en daarna engels. Ik rijd 1x western, 1x engels per week)
Met engels verlies ik vaak mijn ene beugel in de galop, maar met western niet en als dit wel gebeurt, haal ik mijn andere been ook uit de beugel omdat ik dit beter vind rijden. Maar met engels kan dit niet, omdat de beugel dan te veel heen en weer gaat.
Nu heb ik al veel dingen geprobeerd; beugels iets langer, beugels iets korter, meer gewicht in beide beugels doen (maar dit vind ik geen goede optie, omdat ik dan niet ontspannen zit en het paard tegenhoud)

Heeft iemand hier nog tips? Want ik wordt er een beetje gek van :')

Don_Zhivago

Re: beugel verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:08

Dat gebeurd toch met een reden:

je heb toch te weinig druk onder de bal van je voet of je beugels zijn te lang anders gebeurd dit niet ;)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:47

Ik heb dit ook, omdat ik mijn benen een beetje optrek, maar de laatste tijd heb ik het minder, want ik ontspan me meer :P

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 06:13

Je trekt dan toch onbewust je benen op en zit dus toch gespannen , meer gaan proberen je benen en heupen te ontspannen en niet je hakken uitdrukken maar gewoon in een stand houden zoals je op de grond zou staan en je enkel ook ontspannen houden.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:16

volgens mij heb je te weinig druk op je voeten

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:00

RT-P >> RUI

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:31

Ik heb nogmaar 1x in mijn hele leven western gereden, en ja ik voel me ' veiliger ' dan,
het kan met alles te maken hebben,
misschien voel je je veiliger bij western?
trek je je benen op bij engels rijden?
misschien weet je hier zelf niets van?

succes!x

Lott__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 16:13

LOLLYYwood schreef:
Ik heb nogmaar 1x in mijn hele leven western gereden, en ja ik voel me ' veiliger ' dan,
het kan met alles te maken hebben,
misschien voel je je veiliger bij western?
trek je je benen op bij engels rijden?
misschien weet je hier zelf niets van?

succes!x

Thanks,
nouja, ik zit gewoon veel beter op een western zadel. Qua houding enzo. engels past gewoon niet echt bij mij.
Maar nu ik al deze reacties heb gelezen zal ik er eens op letten, of ik gewoon genoeg druk heb op beide benen en benen niet optrek.
Maar het is altijd maar 1 voet :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:17

als het altijd de linker voet is kan het zijn omdat daar de beugelriem wat uitgerekt is. bij een engels zadel zijn die namelijk veel smaller en dus gevoeliger voor uitrekken dan bij een western zadel.

het is ook een utopie te denken dat je benen exact even lang zijn volgens mijn instructrice. Of misschien knik je in 1 van je heupen waardoor je iets scheef zit en dus je benen niet even lang afhangen aan elke zijde

Lott__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 16:36

petitparis schreef:
als het altijd de linker voet is kan het zijn omdat daar de beugelriem wat uitgerekt is. bij een engels zadel zijn die namelijk veel smaller en dus gevoeliger voor uitrekken dan bij een western zadel.

het is ook een utopie te denken dat je benen exact even lang zijn volgens mijn instructrice. Of misschien knik je in 1 van je heupen waardoor je iets scheef zit en dus je benen niet even lang afhangen aan elke zijde

Mijn beugels zitten verder wel goed, en de ene iets korter doen kan niet, want dan zit ik echt te kort.
Het is idd vaak mijn linkervoet ja, het kan dan idd daar door komen. Maar de andere die met hetzelfde zadel rijden, hebben het niet.
Nu kan het ook komen omdat mijn verzorgpony tegenwoordig iets hoger op gooit ivm zijn rug, en daar ben ik niet helemaal aan gewend. Ik vind zijn galop dan ook niet meer zo lekker zitten als twee jaar terug. Misschien komt het ook daar door? Bedenk ik me net..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:39

misschien dat bij de anderen hun linker been een fractie langer is...
en een rugprobleem bij je paard kan ook veroorzaken dat je ietwat scheef gezet wordt en afhankelijk van je eigen balans en kunnen ondervind je hier meer of minder hinder van

Lott__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 17:12

dat zou kunnen :P
okay, dat wist ik niet. Wat zou ik er dan alsnog aan kunnen doen? Zodat ik mijn beugels niet meer verlies?

MissRonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:02

daar heb je ook speciaale grip beugel blokjes voor (niet voor western maar wel voor dressuur)
ik hoop dat je hier iets mee kunt

oja die beugelblokjes kun je een een paarde winkel halen zo niet vraag het eeven aan de gene die achter de kassa staat waar je ze dan wel kunt vinden dankopen ze die meestal aan

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:27

Volgens mij moet je meer druk zetten op de bal van je voet,
en ontspannen en op een Engels zadel kan je best zonder beugels rijden hoor gewoon even je beugels over het zadel leggen.
dan ga je beter zitten in een engels zadel misschien helt het je probeer het eens.

lislovehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:18

je kuit en je bovenbeen spannen!
vind ik heel goed helpen als je het nou eenmaal door hebt!