Omdat we aan de rand van het bos zitten,is het overdag niet meer mogelijk mijn paard buiten te zetten,hij heeft een schuilstal en vliegendeken op maar helaas hij wordt knettergek,normaal gesproken staat hij van 11.00/tot 17.00uur op het gras,vanavond heb ik hem rond 19.00uur opgezet en wil hem 23.00uur weer afhalen is dat voldoende krijgt wel hooi bijgevoerd en brok..grts
Als hij knettergek wordt van vliegen en steekbeesten kan je hem beter 's morgens vroeg op de wei zetten. Insecten worden nl actief/actiever naar mate het warmer wordt. Als hij netjes op gewicht is met 6 uur gras kan je diezelfde hoeveelheid uren aanhouden (waar mogelijk ivm moeten reizen/werken) anders is grasuren minderen een goede optie.
Kan je hem niet gewoon heel de nacht buiten houden?
Horseware
Geplaatst: 23-06-10 22:58
Indien mogelijk zou ik hem de hele nacht buiten zetten. Zo doen wij het iig als het echt te erg wordt met de insecten. Wij zetten ze dan rond 23:00 uur buiten en halen ze rond 07:00 uur weer binnen.
Je hoort het vaker dat de mensen de graasperiode omdraaien van de dag naar de nacht als er zoveel van die nare beesten zijn. Je paard moet er waarschijnlijk wel even aan wennen maar dat gaat vaak snel genoeg. Hier in de buurt ruilen ze ook om als er veel steekbeesten komen.
Dat is fijn, je paard heeft lekker weidegang maar geen last van die rot beesten 's nachts! Bij ons staan de paarden allemaal weer ingepakt op de wei. De dazenval staat ook weer opgesteld. Er zater er al weer genoeg in na 1 dag!