Bodyprotector, welke en waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bodyprotector, welke en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:36

Hoi bokkers!
Ik wil volgende week een bodyprotector gaan kopen bij de ruitersportzaak.
Nu ben ik benieuwd, welke hebben jullie, vinden jullie hem het geld waard? En beschermt hij bij een val goed?
Dit kun je natuurlijk nooit weten, vandaar dat ik Bokt vraag :)

Alvast bedankt!
Groetjes

Anoniem

Re: Bodyprotector, welke en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:39

How's race safe. Kost wat maar dan heb je ook wat! super comfortabele.

Als je besluit die te kopen. Kun je het best vanuit de UK bestellen. Scheelt 80 euro

Hamilcar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:17

Een bodyprotector beschermt je goed bij een val. Een bodyprotector is natuurlijk wel eventjes wennen, maar is het geld zeker waard.
Ga inderdaad naar een ruitersportzaak en laat je adviseren. Je moet hem wel een tijdje aanhebben voordat hij goed past, pas als hij warm is vormt hij zich naar je lichaam. Pas verschillende modellen, bij iedereen zitten de modellen anders.
De How's Racesafe zit erg lekker en beschermt goed, maar is wel weer aan de dure kant. De Jack Ellis vind ik zelf ook prima zitten en is dan net weer ietsjes goedkoper. Maar als ik jou was zou ik je gewoon laten adviseren in een ruitersportzaak ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:21

Zou je er een aanraden met blokjes, die vormt zich mooi naar je lichaam en zit erg lekker (ik heb de how's race safe, topding, draag 'm echt bijna elke dag! ).
Liever wat meer uitgeven aan goede bescherming, dan veel uitgeven aan ziekenhuiskosten en al die ongein ;)

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:24

Ik heb van USG. Heb er veel mee gereden maar kan er niet aan wennen. Het zit gewoonweg voor geen meter. Bovendien heb ik een aantal weken geleden mijn rug gebroken en mijn gevoel zegt dat het door dat ding komt. Volgens mij ben ik op de rand terecht gekomen van de bodyprotector en dat dat door is geschoten richting ruggewervels. Waarschijnlijk dus verkeerd terecht gekomen.
Het is wel mooi als je ergens op beland zoals een hindernis.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:01

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:04

Ik heb er een van flex .
Met blokjes zit erg comfortabel.
hij was maar 40 euro.
ze zijn net zo goed als how's maar dan stukke goedkoper
ik zou alleen niet meer weten waar ze te koop zijn :o
gewoon even googlen?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:12

Ik heb zelf de Smart Rider Panel, die is te vinden in de catalogus van Imperial Riding. Deze vind ik erg fijn; hij is erg licht van gewicht en door de blokjes is hij ook vrij flexibel, waardoor je niet teveel gehinderd wordt in je bewegingen.
Ook al eens mee gevallen en dat scheelde inderdaad wat blauwe plekken! De klap werd ook goed opgevangen.

de Race Safe van How's lijkt mij inderdaad ook wel een fijne, maar die is een stukje duurder en minder makkelijk verkrijgbaar in Nederland. Dus als je voor die gaat, zou ik hem online kopen. Dat is nog goedkoper ook, als je 'm bij een Engelse webwinkel koopt. En wel even zeker weten dat je de juiste maat hebt, natuurlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:45

Heb er inmiddels een gekocht, bedankt voor de reacties! :)

bartm112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 00:07

Ik heb een body protector van het merk USG omdat ik een keer met springen ben gevallen op de hindernis en dat deed heel veel pijn toen heb ik een body protector gekocht en toen was ik een tijd later weer gevallen op de hindernis deed het een stuk minder pijn het help wel maar je het is niet dat je helemaal geen pijn meer hebt maar wel veel minder.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:24

MelanieB schreef:
Zou je er een aanraden met blokjes, die vormt zich mooi naar je lichaam en zit erg lekker (ik heb de how's race safe, topding, draag 'm echt bijna elke dag! ).
Liever wat meer uitgeven aan goede bescherming, dan veel uitgeven aan ziekenhuiskosten en al die ongein ;)

:j
Alleen ben ik zelf niet zn voorstander ervan ;) Een vriendin van me, had er ook een aan, en viel van het paard en alsnog dr rug gebroken. Terwijl de bodyprotector goed zat, en niks verkeerd mee was.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:55

Ik heb een bodyprotector van eurostar echt een fijn ding met tits en klitteband. Echt super fijn :)* ;)

Mendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:59

bodyprotector van imperal riding, echt een superfijn ding!

Afbeelding

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:02

ja is wel een goede maar die van eiro star is net ieds luxer en voor het zelde geld dus zal ik die nemen(hij is alleen niet overal verkreigbaar en die ander wel)