Bij mijn 24 jarige New Forest, staat in het paspoort bij type: Rijpaard. In mijn ogen is ze gewoon een pony, ze is gemeten op 1.47. En bij mijn NRPS'er staat wel gewoon type: Pony. Komt dat doordat het paspoort van mijn NF oud is, of ligt dat aan iets anders?
Wie kan mij het duidelijk maken? Alvast bedankt, mariskalove.
Je topic staat er nog niet eens een uur, even geduld hoor.
Manon
Geplaatst: 22-06-10 21:51
Misschien ligt het er ook aan door welke instantie het paspoort is uitgegeven. Bij pony of paard met papieren wordt dat meestal door het stamboek wel goed bijgehouden. Ik heb een shet via de KNHS laten chippen en in het paspoort staat ook rijpony Ik zou me er niet druk om maken.
xJolijn
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-10 14:35
Ik maak me er ook niet druk om hoor.
De uitgever van het paspoort van de New Forest is NHS, oud paspoort dus. De uitgever van het paspoort van de Arabier is KNHS, een nieuw paspoort.
Bij mijn paard staat "springpaard", nou dat is hij echt niet...maar om nou dat te veranderen in "westernpaard"..... Het maakt me geen moer uit wat er op zijn paspoort staat.
ElsB
Geplaatst: 25-06-10 13:51
cissy schreef:
ze bedoelen daar waarschijnlijk alleen maar mee te zeggen dat het geen koudbloed is.....
Wat is het voor paspoort? Wij hebben een tinker, dus een koudbloed. En in zijn paspoort staat bij ras ook 'rijpaard'. Ik heb berepen dat ze dat er standaard in zetten als je geen paspoort van een specifiek stamboek hebt. Edit: maar of dat ook klopt?
Ja, maar het vreemde is dus dat er bij mijn NF (paspoort van de NHS, wel opgenomen in het NF stamboek) rijPAARD staat, en bij mijn NRPS (paspoort van de KNHS, ook opgenomen als NRPS'er) rijPONY staat.
Terwijl mn NF 1.48 is, en daarbij dus gewoon pony. Mn NRPS is 1.45....