[PG] Jazz geb dd 1993, bruin met zwarte manen en staart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nagyl

[PG] Jazz geb dd 1993, bruin met zwarte manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 09:34

Voor een goeie vriendin van mij, ben ik op zoek naar haar vorige paard.

Zijn naam is Jazz en is een ruin. Hij zou nu 17 jaar moeten zijn (geb. dat. 13-2-1993)is 1,57 hoog. Bruin met de aftekening van witte sokjes achter en een kolletje en een snep rechts indringend.
Verder heeft/had hij achter in de kootholte (recht of links) wildvlees van een vroegere wond. Hier heeft hij nooit last van gehad.

Jazz heeft tot november 2004 op de manege in Beek (Zuid Limburg) 't Hetjen gestaan als privé paard. Daarna is hij naar een handelaar vlak boven Brunssum gegaan.
Zijn chipnr is 967.000000250964.
Naar dit nr is door een van de verenigingen waar ik lid bij ben gezocht maar staat niet meer geregistreerd na de verkoop van "Monique" die hem had door verkocht aan de laatst bekende verkoper. Staat alleen bij http://www.databankgezelschapsdieren.nl

Jazz was moeilijk te rijden. Hij kon giga bokken als je hem met de zweep een tik had gegeven. Dat deed hij in de eerst volgende galop na de tik. Verder was het een paard dat niet door veel verschillende ruiters gereden kon worden want dat was het na de 2de persoon zand eten! Echt iedereen ging er wel eens onvrijwillig af! Sociaal super paard, erg lief naar iedereen. Dressuur was niet zo zijn ding wel springen deed hij als de beste! Maar het buiten rijden met daar af en toe ook nog een natuurhindernis was zijn passie.

Afbeelding

Afbeelding

http://94.100.118.105/995650001-9957000 ... _5fKy.jpeg

Wie kent deze prachtige jongen?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 30-06-10 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's toegestaan.

Roosch

Re: [PG] Jazz geb dd 1993, bruin met zwarte manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:33

Ik ken hem alleen nog van 't Hetjen.
Is die vriendin degene die hem op 't Hetjen had staan?
Anders kan ik er wel eens achteraan.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:20

Roosch schreef:
Ik ken hem alleen nog van 't Hetjen.
Is die vriendin degene die hem op 't Hetjen had staan?
Anders kan ik er wel eens achteraan.

Nope mijn vriendin heeft hem toen verkocht aan iemand wat hem daar had staan.
Mijn vriendin heeft hem verkocht aan een of andere Monique maar daar na is hij verkocht geworden aan een gezin.
Die mensen hadden hem dus gekocht voor het gezin maar dat gaat niet met Jazz omdat hij met meerdere ruiters de ruiters er af gaat gooien.
Dat gezin is in financiele problemen gekomen en moest hem verkopen. Hij is voor 600 euro aan de manege verkocht en die heeft hem 2 weken op proef gehad. Gezien hij iedereen er af had gegooid die hij er op kreeg is hij door die handelaar opgehaald.

Ik zou het heel super vinden als je hem weet te achterhalen of weten wat er met hem gebeurd is :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:38

Ja, ik heb er regelmatig zeer goede ruiters af zien vliegen.
Met een mooie, typische smak richting de bakrand.

Hier kan wel wat tijd overheen gaan, ik schat dat ik binnen 2 weken wel wat meer weet.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:12

Ik was het helemaal vergeten. :o

Ik heb voor je een oproepje gedaan op de hyves van onze manege en zal morgen voor je rondvragen.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:45

Als je het KNHS even mailt, kan je kijken of hij nog in de sport is uitgebrand en onder wie (mhv het levensnummer). Misschien dat dit je verder kan helpen.