Het zit dus zo, februari dit jaar heb ik mijn pony verkocht (Prince), omdat ik geen tijd had voor twee paarden ivb met school. Wij hadden hem gekocht in januari 2009, van een meisje bij ons op de club. Zij ging stoppen met rijden vertelde ze ons, ook in verband met school, en omdat haar ouders gingen scheiden. Nou ze kon heel goed met het beestje, dus ik heb haar gezegd dat ze altijd langs mocht komen om te rijden ed. Dit heeft ze maarliefst twee keer gedaan in de eerste twee weken dat hij hier stond. Daarna vroeg ze heel af en toe nog wel eens hoe het met hem ging (via msn), maar dat was ook zegmaar de eerste 2/3 maanden na de verkoop. Daarna hoorde ik nog maar heeeel af en toe wat van haar.
Nou goed, omdat ik me realiseerde dat twee paarden en vwo samen voor mij gewoon niet te doen waren, stond ik voor de moeilijke keuze om een van mijn twee vriendjes te verkopen. Dit werd Prinsje, omdat hij (in tegenstelling tot Romeo) echt onwijs lief en makkelijk in de omgang was, en goede kennissen van mijn vader een lieve betrouwbare pony zochten voor hun dochter.
Nou het kwam allemaal goed uit en ging allemaal heel snel (begin februari had ik de beslissing gemaakt om Prince weg te doen, en eid februari stond hij al niet meer bij ons). Prince die zou goed terecht komen bij kennisen, en ik kon weer lekker aan de gang met school en Romeo, helemaal prima!
Maar nu ging ik gisteren naar de club, en dat meisje van wie ik Prince toen gekocht was, was er ook met een ander paardje.
Hoorde ik tot mijn grote verbazing van mijn vader dat de moeder van dat meisje echt onwijs pissig op hem was, dat wij hun niet weer hadden aangeboden om Prince terug te kopen.
Zelf word ik daar een beetje naar van, aangezien hij aan ons verkocht is. Dus hij is niet meer van hun, en wij mogen er dus mee doen wat we 'willen' eigenlijk (dat is in ieder geval mijn mening). Maar ze was dus heel pissig en zei dat het een ongeschreven regel is dat wij hem dat aan hun terug aan moeten bieden en dat dat meisje weer is gaan beginnen met rijden omdat ze haar examen gehaald heeft enz enz enz.
Maar zelf denk ik van; dat meisje heeft hem aan ons verkocht omdat ze ging STOPPEN met rijden, hoe kan ik dan ik godsnaam weten dat ze na haar examen weer gaat beginnen? Tevens heb ik echt zo goed als niets meer gehoord van haar sinds ik hem had. Dus ik had al wel verwacht dat ze afscheid had genomen van hem, en dat het haar niet zo veel meer kon schelen.
Natuurlijk, als we hem gekregen hadden was het een ander verhaal, maar we hebben hem echt voor een goed bedrag gekocht. En we hadden hem vanzelfsprekend aan haar terug aangeboden als we geweten hadden dat ze weer ging rijden. En als ze gezegd hadden van; he joh, als jullie hem weer willen verkopen willen jullie hem dan als eerste aan hem aanbieden? hadden we dat ook natuurlijk gedaan.
Ik heb haar trouwens wel ingelicht dat hij naar kennissen ging, maar zij zeiden nu dat ze dachten dat hij daar gewoon voor tijdelijk zou staan en niet verkocht was.
Zo dat moest ik even kwijt

Nu vraag ik me af, wat jullie vinden van verkocht is verkocht?
edit: typo