Trailerprobleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anwal

Trailerprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 19:22

Hoi allemaal!

Ik wil heel graag de mensen helpen met een trailerprobleem want ik weet zelf hoe irritant het kan zijn.
Mijn paard heeft het namelijk ook gehad, na heel lang zoeken zijn we uiteindelijk tot een hele goede oplossing gekomen.
We hebben namelijk een trailercurses gedaan bij Annemarie van der Toorn, zij is opgeleid door Monty Robberts en alles gaat zonder geweld. Wij deden er eerst 2 uur over om ons paard op de trailer te krijgen en nu 5 minuten dus het heeft goed geholpen! Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Tjitske01

Re: Trailerprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:38

bedankt voor je tip ;)
mijn paard Tjitske heeft er ook een tijd last van gehad,
maar nadat ik een curcus heb gevolgd is het goed verminderd,
ik raar het andere zeer aan

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:55

de mijne is niet bepaald trailermak
wat doen ze ongeveer tijdens die cursus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:56

Ik ben zelf erg te spreken over 2moons.nl

Monty Roberts heb ik zo mijn twijfels bij...

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:57

zelfde vraag:)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:13

nu zou ik toch wel willen weten wat ze dan precies doen tijdens zon cursus

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:12

Ik heb het zelf gedaan, met heel veel geduld en lekkers (kleine stukjes appel).. Iedere keer als hij stapje richtig de trailer deed kreeg hij wat lekkers. Iedere stap achteruit mocht ook, kreeg hij ook een klopje (want rustig de trailer weer af lopen is ook heel belangrijk!) maar geen lekkers. Volledig zonder druk. Na 3 weken 3x 10 minuten oefenen liep hij er rustig maar wel gretig op.. Werkt vast niet voor iedereen, zo was de mijne niet bijzonder bang voor de trailer maar had hij wel frisse tegenzin (en ging er dan ook echt niet op al bleef je een uur aan hem sjorren!), maar zolang je de rust erin en de druk eruit houdt doe je geen kwaad en kun je het altijd proberen..

ojele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:01

Ik was afgelopen weekend bij een cursus van Annemarie van der Toorn. Helemaal top. Een 3 tal paarden hadden een groot probleem. Ongelofelijk hoe ze aan het einde van de dag waren. Super laders. ik zou het wel weten als ik zo'n probleem had!

Anwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 17:36

Voor de mensen die willen weten wat ze bij de curces doen:
Ze laten het paard eerst luisteren naar lichaamstaal(als jij naar voor gaat, doet je paard dat ook en als jij naar achter gaat doet je paard dat ook en als hij daarnaar luistert proberen ze hem de trailer op te krijgen. Ze laten hem eerst steeds achteruit lopen als hij een stap heeft gezet zodat hij de trailer juist niet in mag, na eeen tijdje wil het paard er juist in want dan denkt hij wat is er nou zo bijzonder dat ik er niet in mag. Dan zetten ze de trailer nog op andere plekken en laten ze hem er dan in lopen, zodat hij het ook op andere plekken doet. Ik vond het erg fijn dat dit alles zonder geweld ging. Je kan natuurlijk ook even op haar site kijken, je krijgt ook genoeg informatie op google en bedankt voor de leuke reacties!

Groetjes anne

Jenn_Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:08

Zelf oefen ik ook altijd op deze manier met trailerladen. Vind dit zelf ook de fijnste methode. ;) Maar bedankt voor de tip in ieder geval!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:57

Damn heb ik het per ongeluk a la monty roberts gedaan..

Niet dat ik nu zo'n expert ben hoor, heb ook geluk met mijn super pony, maar het is toch leuk om te lezen dat de manier waarop ik het deed aansluit bij die van anderen..
Laatst bijgewerkt door troi op 22-06-10 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:02

ojele schreef:
Ik was afgelopen weekend bij een cursus van Annemarie van der Toorn. Helemaal top. Een 3 tal paarden hadden een groot probleem. Ongelofelijk hoe ze aan het einde van de dag waren. Super laders. ik zou het wel weten als ik zo'n probleem had!

Wie was jij dan en wanneer was je daar? ik heb nl de expert cursus gedaan vrijdag en zaterdag bij Annemarie.