Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn derby softjumpers nu toch echt helemaal op zijn, en kapot nadat mijn rits voor de 1000ste keer kapot is gegaan het weekend dus nu ben ik op zoek naar nieuwe laarzen!
Ik wil zelf nu toch wel voor de echte dressuurlaars gaan omdat ik misschien maar 1 keer per jaar voor de lol thuis spring en voor de rest alleen maar een dressuurmuts ben..
Ik had gedacht aan een mooie dressuurlaars met hoge boog en ritsen aan de voorkant. Omdat de rits aan de voorkant toch naar mijn idee wel beter is dan aan de achterkant net als bij mijn vorige laarzen.
Nu ben ik vanmiddag al naar een ruitersportzaak geweest en heb gekeken voor de Cavallo Grand Prix Plus.
€375,- en daar komen verder geen kosten bij omdat ik in de 'standaard' maten val. Dit is het verdere verhaal: Dit elegante en slanke model rijlaars is gemaakt van zeer sterk rundsleder. Het model heeft een bijzonder hoge dressuurboog en een zachte, slijtvaste gekleefde zool.Het is een zool met supergrip en shockadsorber voor extra stabiliteit en ontlasting van de wervelkolom. Er bevindt zich een rits aan binnenzijde. Verkrijgbaar in de kleur zwart.
Heeft iemand ervaring met deze laars, kun je er snel aan wennen en blijft hij lang mooi?
Ik vind dit nog een redelijke prijs, want helaas ben ik nog maar een arme student die geen 600 euro aan laarzen kan uitgeven

Nog een fototje erbij: