Cavallo Grand Prix Plus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Conny_

Cavallo Grand Prix Plus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 15:16

Hallo,

Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn derby softjumpers nu toch echt helemaal op zijn, en kapot nadat mijn rits voor de 1000ste keer kapot is gegaan het weekend dus nu ben ik op zoek naar nieuwe laarzen!
Ik wil zelf nu toch wel voor de echte dressuurlaars gaan omdat ik misschien maar 1 keer per jaar voor de lol thuis spring en voor de rest alleen maar een dressuurmuts ben..
Ik had gedacht aan een mooie dressuurlaars met hoge boog en ritsen aan de voorkant. Omdat de rits aan de voorkant toch naar mijn idee wel beter is dan aan de achterkant net als bij mijn vorige laarzen.

Nu ben ik vanmiddag al naar een ruitersportzaak geweest en heb gekeken voor de Cavallo Grand Prix Plus.
€375,- en daar komen verder geen kosten bij omdat ik in de 'standaard' maten val. Dit is het verdere verhaal: Dit elegante en slanke model rijlaars is gemaakt van zeer sterk rundsleder. Het model heeft een bijzonder hoge dressuurboog en een zachte, slijtvaste gekleefde zool.Het is een zool met supergrip en shockadsorber voor extra stabiliteit en ontlasting van de wervelkolom. Er bevindt zich een rits aan binnenzijde. Verkrijgbaar in de kleur zwart.

Heeft iemand ervaring met deze laars, kun je er snel aan wennen en blijft hij lang mooi?
Ik vind dit nog een redelijke prijs, want helaas ben ik nog maar een arme student die geen 600 euro aan laarzen kan uitgeven ;)

Nog een fototje erbij:
Afbeelding

Titsia

Re: Cavallo Grand Prix Plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:42

Heb geen ervaring met deze laars zelf, maar wel met cavallo en ik vind het echte krengen om in te rijden, duurde echt lang! Terwijl ik nu petries heb en die veel stugger lijken en een veel hogere boog hebben, heb ik met de tweede minder last gehad

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:47

Hihi, ik heb juist de tegenovergestelde ervaring. Ik zweer bij Cavallo, zit altijd meteen goed (daarentegen haat ik Petrie, wat een stugge rotkrengen).

Ik heb 8 jaar gedaan met mijn vorige Cavallo's en heb ze intensief gebruikt. Zo nu en dan een nieuw hakje en een naadje stikken, maar ze zagen er nog prima uit na 8 jaar. Het is dat mijn kuiten iets breder werden en de schacht wat te strak werd. Heb weer nieuwe Cavallo's en blijf erbij dat het hele fijne laarzen zijn.

paljoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:56

Titsia schreef:
Heb geen ervaring met deze laars zelf, maar wel met cavallo en ik vind het echte krengen om in te rijden, duurde echt lang! Terwijl ik nu petries heb en die veel stugger lijken en een veel hogere boog hebben, heb ik met de tweede minder last gehad

In tegenstelling tot bovenstaand bericht vindt ik het absoluut geen krengen om mee te rijden.
Ik heb deze laars ook en hij bevalt mij uitstekend!
Ik heb misschien 1, 2 week wat last gehad van stugheid, daarna nooit weer. Ik heb de laarzen nu bijna 2 jaar en ze zien er nog super uit! Ik gebruik de laarzen naar mijn idee intensief.. ik rijd minimaal 4 keer per week en daar komen de wedstrijden, buitenritjes etc nog bij op. Natuurlijk houdt ik de laarzen goed schoon en poets ze ook regelmatig en zet ik ze weg met laarzenspanners.
Wel heb ik beide ritsen al laten vervangen, ik was van een jong paard gevallen en toen was 1 van beide ritsen direct stuk en de andere volgde een maand later. Nu gebruik ik ze niet meer bij jonge onberekenbare dieren. Die van mij waren nogal wat duurder door maatwerk..

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 15:37

Oke, wel positieve ervaringen dus. Ik heb dus ook verhalen over petrie's gehoord dat het krengen zijn de eerste weken en ze veel pijn doen, dus daarom voor de cavallo gekozen.. De derby's doe ik nooit meer! Die rits is in 5 jaar tijd misschien wel 20 keer kapot gegaan bij mij!
Denk dat ik deze laarzen morgen ga bestellen, en maar hopen dat ze snel geleverd worden.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:59

HAR-->RUI