Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dat je je om de prijs van het dier zelf niet al teveel zorgen hoeft te maken
Anne Marie schreef:Het eerste waar je naar moet kijken: heeft hij droge benen? Dus geen CPL of mok. Goed op de hoeven en verder gezond, dan zou ik ongezien zeggen: gemiddeld 1500, aangezien hij groen is. Het heeft inderdaad ook wel met het exterieur te maken: een vetklont op korte, kromme pootjes is natuurlijk minder waard dan een afgetraind hoogbenig exemplaar, met goed gangwerk.
Dat de voerkosten hoog zouden zijn is betrekkelijk, mijn knollie krijgt twee keer per dag een handje muesli, en 1 plakje hooi. (ja, hoor pennies: kòoooommaar-kommaar-kommaar...) Weidegang is wél belangrijk, half hectare is minimaal. Kleur heeft trouwens geen invloed aangezien hij ruin is.
Succes!
. Hij werkt heel weinig en is ook zeker niet dik ...
Mijn knollie staat 8 uur per dag op een hectare wei met aardig veel gras, dus ik moet oppassen dat ze niet te vet wordt. Ze staat regelmatig in 't werk (3 à 4 x p/w een uur of twee gemiddeld) en is niet echt klein, 1.70m. Maar inderdaad; een handje is meer dan genoeg, ze zou zelfs zonder krachtvoer kunnen, maar de rest van de paarden krijgt wel, en tja... Voor de vorm...