[EG] Oase, 12 jarige Ruin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gigagent

[EG] Oase, 12 jarige Ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 11:19

Hallo allemaal,

Wie kan mij iets vertellen over Oase, een lichtbruine 12 jarige ruin 1,65 mtr waarvan de achtergrond niet bekend is?
Hij is als 5 jarige gekocht door een manege houder in Bunde, Limburg, dhr Meijer. Die heeft hem na een tijdje verkocht aan een meisje dat hem op de manege gestald heeft gehad. Hierna is hij vermoedelijk naar Alblasserdam verkocht, daar dateren zijn laatste entingen.

Kent iemand deze ruin, zijn voorouders en wat hij gepresteerd heeft? Ik zou graag weten wat deze lieverd de afgelopen 12 jaar heeft meegemaakt. Het is nu een lieve vrolijke ruin die niet heel goed gereden is, lijkt het. Wel een leergierig paard. Wij denken er zelf wat volbloed in terug te zien.

Alle info is welkom!
Alvast bedankt!! :D

Hier foto's van Oase zoals ie er nu uitziet.

Afbeelding

http://i47.tinypic.com/a1iqyp.jpg

http://i47.tinypic.com/4h2wsy.jpg

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tanja op 24-06-10 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's toegevoegd aan openingspost, teveel aan foto's omgezet in link (max. 2 foto's toegestaan)

Zwerfkei

Re: [EG] Oase, 12 jarige Ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:23

Nog wat meer bekend? Ras? Brandmerk? Papieren? Echte naam, voorgaande namen? Geboortejaar 1998? Kun je via Meijer de fokker achterhalen?
Gr!

gigagent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 02:11

Nee meer is er niet bekend. Ras; geen idee in zijn paspoort staat onbekend. Zoals gezegd denken wij er zelf volbloed in te zien. Dhr Meijer heeft 'm als 5 jarig paard gekocht en weet ook niets te vertellen over zijn ras of herkomst. Oase is de naam die hij had bij Meijer en zo staat hij ook genoemd in z'n paspoort. Hij is inderdaad van 1998 en heeft geen brandmerk.
Hij is de laatste jaren in Alblasserdam of omgeving geweest, toen via een handelsstal naar mij. Het is een zeer braaf paard met best wat kwaliteit in z'n beweging.

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 08:18

Van wie heeft Meijer hem gekocht? Weet hij dat niet meer? Als je bij de fokker uit zou komen zou dat mooi zijn.

Ik zit aan een Duits ras te denken..

gigagent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 08:30

Nee meer info dan ik gegeven heb is er niet. Ook niet bij Meijer, dan had ik nl de fokker al gebeld. Ik doe mijn oproep vanwege het feit dat zijn achtergrond en herkomst onbekend zijn.

Wat maakt dat je aan een Duits ras denkt? En welk Duits ras? Hij is erg smal gebouwd. Heeft een smal koppie en klein kontje. Bij beweging zie je meteen zijn aderen opkomen over z'n hele lijf zoals je bij volbloed ook ziet. Qua karakter zou hij wel eerder een Duitser dan bv een Engels volbloed kunnen zijn. Hij is nl erg nuchter.
Hij is lief, niet kwalijk nemend of wegschieterig. Wel iets ongedurig en bij een buitenrit wordt hij heter Naar mate de rit langer duurt.

Moderatoropmerking:
Niet toegestane schopjes (lees aub de regels even door, dit is pas na 1 maand toegestaan) en offtopic reacties verwijderd. Graag alleen reageren indien je bruikbare info hebt voor de TS aangaande de zoektocht, alle andere berichten kunnen via de pb verstuurd worden

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:05

Ik had dus iets getypt maar dat was offopic?

Er zijn veel Duitse paarden met volbloed ouders. Postuur, ogen, staartimplant, kleine hoefjes, kleur, e.d. deed me denken aan zo;n exemplaar..

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 02:51

Als Oase zijn officiele naam is (weet dat je daar niet zeker van bent) is het OF geen KWPN-er OF hij is geboren in 1996 ipv 1998.

Hoelang geleden heb jij hem gekocht?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:44

Misschien een rare vraag, maar heeft hij op zijn borst een klein litteken?

MissMagicFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:06

Hallo, ik rij op manege de stijgbeugel in Emmercompascuum. Er staat ook een paard op de manege die daarop lijkt. Dat is toevalig :p Maar `t kan zijn dat ie een NEw Forest is, of een KWPN. Die pony van de manege is een NEw Forest, omdat hij daar op lijkt kan `t zijn dat joun pony ook een New forest is :)

xx ELine

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 00:09

Gigagent is even op vakantie

volgende week is ze weer thuis en kan
ze antwoord geven op jullie berichten!

gigagent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 22:20

@ Kimmie88; Hij is inderdaad geen KWPN'er. Dan zou zijn achtergrond hoogstwaarschijnlijk ook duidelijker zijn.
Ik heb 'm een maand geleden gekocht via een handelsstal. Daarwas hij nog maar net. Laatst bekende thuis was in Alblasserdam of omgeving.
@Christi; Geen rare vraag hoor maar geen litteken op zijn borst.
@ Missmagicfly; wij zien er geen new forest in, hij heeft wel zo'n fijne bouw ja.
@ Leonara; dank voor je berichtje ;-)

Zijn ras is me eigenlijk nog het minst belangrijk. Ik zou graag willen weten wat hij meegemaakt heeft de afgelopen jaren. Heeft ie wedstrijden gereden, heeft ie op een manege gelopen, heeft ie gesprongen?
Misschien zijn er hier mensen uit Alblasserdam die daar op de plaatselijke manege of rijvereniging rijden. Weten die wellicht iets? Of kent iemand hier iemand die in Alblasserdam rijdt?

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 01:07

Ik rijd bij Manege Alblasserdam, maar daar heeft ie naar mijn weten niet gestaan .. iig niet de afgelopen 4 jaar.

gigagent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 00:21

Oké, dank voor je reactie!!

stefanie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:08

hallo,

Ik heb oase gekocht van arcel meijer in bunde.
Ik heb daar 1 jaar met hem op stal gestaan en daarna nog bijna 1 jaar in banholt.
Toen ik hem kocht had was het een heel zielig beesje ze deden bijna niks met hem.
Ze hadden hem wel ingeredren zeiden ze maar daar was niet veel van te merken.
want de hulpe van aangeloperen kende hij nog niet eens fatsoenlijk.
Ik ben toen samen met bob een jonge die mij les gaf gaan trainen met hem.
Maar zelf rij ik niet heel hoog. paar keer op de manege wat onderlinge dresuur
wedstrijden gereden. en een paar keer een springwedstrijd gedaan.
Na dat jaar in bunde ben ik in banhalt gaan staan.
Omdat ik toen lichamelijke klachten had kon ik niet meer vaak op hem rijden.
Was wel iedere dag bij hem voor te poetsen en longeren en bob reed hem 2 keer per
week maar ja dat is natuurlijk niet genoeg.
Hij had best talent en we wouden ook wel met hem gaan starten in de dresuur maar omdat
ik het met mij arm niet aankon heb ik toen met pijn in mijn hart toch besloten om hem te verkopen.
Ik heb hem toen aan een meisje verkocht uit rotterdam maar later bleek dat ze toch niet met hem
overweg kon en toen heeft ze hem doorverkocht aan die mensen in alblasserdam.
Ik heb wel altijd contact met die mensen gehouden en ben ook een keer wezen kijken daar.
Alleen hun noemde hem altijd ozzie.
Tot ze laats mij emailde dat ze hem te koop hadden gezet. Ze zei tegen mij dat het niet meer ging omdat ie niet wou werken voor haar tijdens de wedstrijden.
Ik hoop dat ie het bij jou nu goed heeft! het is echt een lief beest!
Als je het goed vind zou ik graag een keer langs willen komen om te kijken en misschien
heb je nog wat meer dingen wat je wilt weten.

Groetjes Stefanie en een knuffel voor oase.

gigagent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 01:04

Hey dank voor je reactie!! Ik praat even verder met je via pb over het komen kijken, da's prima tuurlijk. Lief is ie trouwens zeker en hij is heel werkwillig. Ik denk dat de rijstijl van vorige ruiter niet echt geholpen heeft. Hij is scheef gereden, en had ook een flinke wond op de schoft. Dan ligt geen enkel zadel meer lekker natuurlijk. Hij pakt momenteel prima aan, hopelijk doet ie dat ook op wedstrijd over een tijdje ;-)

gigagent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 22:23

Met dank aan Stefanie mag hier wel een slotje op. Ik heb de info die ik wilde.

scooby38

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:27

Hallo,

Alles goed?
Ik hoorde van een vriend van mij dat oase weer op de site stond
van stal jansen van de hout klopt dat?

Groetjes stefanie

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:42

Eerder verzoek van de TS om het topic te sluiten is over het hoofd gezien, bij deze dan alsnog het slotje, verdere reacties graag via de pb.