dwingen pony af te staan??????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

dwingen pony af te staan??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 10:54

verplaats me maar als ik hier fout ben

Ik had mijn pony te koop staan, kijker komt en wil kopen.
k bij kijker thuis kijken, of ik het een juiste plek vind voor mijn pony.
Er was geen handgeld betaald of wat dan ook.
In principe zou hij de pony zaterdag ophalen als ik het eens zou zijn met de koop.
Ik gaf mezelf 24 uur om het te kunnen overdenken en besloot de man te bellen dat ik het niet eens was.
Ondertussen vind ik de ideale plek voor de pony en besluit haar aan die andere mensen te verkopen.
Nu krijg ik vandaag een mail van die eerste meneer en wil hij rechterlijk af gaan dwingen dat ik mijn piony toch aan hem verkoop!!!!

Is er iemand met ervaring op dit gebied?
Wat moet ik nu???

Jenkins

Re: dwingen pony af te staan??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:56

Heb er niet veel verstand van,
maar als er niks op papier staat kan die man toch ook niks maken?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:56

Die man heeft lef!

Heb jij al iets ondertekend met de man?
En anders, wat heb je ondertekend?

T is en blijft jouw pony, hij kan jou denk ik helemaal niks maken..

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:57

laat je niet onder druk zetten. Jij kan beslissen aan wie je verkoopt. Zolang hij niet betaald heeft, is de koop niet gesloten, aangezien jij hebt aangegeven dat je erover wilt denken. Er is niet tot koop overgegaan. Niet mondeling en niet schriftelijk. Jij zou verkopen ALS de plek je aanstaat. Aan deze voorwaarde wordt niet voldaan, dus geen koop.

succes ermee

juval

tja, wat heb je afgesproken met de eerste koper? dat je er 24 uur over na zou denken?? of heb je dat met jezelf afgesproken zoals ik uit je bericht begrijp.
ik kan me voorstellen dat de eerste koper erg teleurgesteld is. Een mondelinge afspraak is ook bindend.

jammer dat het zo moet gaan, ik hoop dat je er uit komt met de eerste koper. biedt je excuus aan zou ik zeggen. succes.

Lynn_Nikita

alsjij gezegd hebt dat je er nog oven na denkt en noog niks mondeling of schriftelijk hebt vastgelegd, kan hij dreigen wat hij wil

Jibbel

Ik zou hem lekker laten brullen met zn grote mond..
Tegenwoordig beginnen mensen al gauw te roepen over rechtszaken, maar laat het eerst maar eens zover komen (kan me niet voorstellen dat de kosten van zo'n zaak opwegen tegen wat de pony kost..)

Maar goed, wat heb je op papier staan? En wat zijn je mondelinge afspraken?
Anders is het jouw woord tegen het zijne en dat is lastig.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:58

gaat dit om pony Lot? Die was toch al verkocht?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:01

Heb het zelf dit jaar meegemaakt dat een koper zich terug trok en dan ben je niet blij als kopende partij. Het gaat erom wat jij tegen de eerste koper heb gemeld. Was de koop in princiepe door hoe was de toon van toen hij er was.

Hij kan zich ook gepasserd voelen als je hebt gemeld dat andere mensen nu jou paard hebben gekocht. (hij had misschien ook een super plekje voor je dier)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:03

VVDD --> TAO

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 11:04

ja gaat inderdaad om Lotje.
Die vent is echt gestoord. Ik wist dat ik niet met hem in zee moest gaan.
Hij komt op mij nu over als een kind wat geen snoepje mag!!!
Lotje gaat uiteraard naar die mensen die zo een klik met haar hebben, maar of ik dat helemaal ga redden????
Er is nooit handgeld gegeven of iets op papier gezet, ook nog niet met de nieuwe kopers.
Ik ga uit van het vertrouwen van mensen, ja stom natuurlijk maar zoals de waard is.......

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:06

Gewoon heen doen waar jij vind dat ze het beste past.......en niet laten opnaaien door zo een man die die wat anders vind....jij hebt er geen goed gevoel bij dus gewoon niet doen !!!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:07

en je bent wel duidelijk geweest in de afspraken die je met de eerste koper hebt gemaakt. Heb je gezegd, morgen om .. uur laat ik weten of de koop definitief is... of heb je je gewoon bedacht?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:08

Maar heb je wel mondeling toegezegd dat je Lotje aan hem verkocht?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:10

Zolang de pony van jou is, je niets getekend hebt en geen handgeld hebt ontvangen ben je die man helemaal niets verplicht!!!
Zelf met een belangrijke aankoop zoals een huis heb je tegenwoordig recht op 3 dagen bedenktijd
zelfs al is het mondeling verkocht

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:15

Ook een mondelinge overeenkomst is bindend. In die zin is alleen voor een beperkt aantal goederen in de wet een uitzondering gemaakt. Ponies vallen daar niet onder.

Als je met de man hebt afgesproken dat hij de pony mocht kopen, en je hebt alleen voor jezelf die 24 uur bedenktijd ingebouwd, dan heeft hij het recht te denken dat er een overeenkomst tot stand is gekomen.

Nu er echter niets op papier staat is het zijn woord tegen het jouwe, dus daar zal een rechter niet veel mee kunnen. Dit lijkt me wel het moment om een brief naar de man te sturen waarin jij uitlegt dat er kennelijk een misverstand is ontstaan, maar dat je opheldering verschaft door te aan te geven dat jij vindt dat er geen sprake is van enige overeenkomst.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:20

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Volgens heeft hij geen poot om op te staan, anders even een telefoontje plegen naar je rechtsbijstandsverzekering (of DAS even bellen).

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:48

Als jij duidelijk aan die man kenbaar hebt gemaakt dat je het nog 24 uur wilt overdenken, dan heeft hij geen poot om op te staan.
Als je dat echter niet aan hem hebt gemeld denkt hij terecht dat hij de pony kan komen halen.
Wat heb je hem gezegd toen je naar huis ging bij hem vandaan, dat je er nog over zou denken?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 15:04

Hij heeft mij tijdens het bezoek aan zijn huis drie keer gevraagt of ik het zag zitten.
Ik ben op die momenten heel bewust over gegaan op een ander onderwerp, ik wilde dit eerst overdenken.
In mijn advertentie had ik al duidelijk gemaakt eerst te willen zien waar Lotje dan komt.
Ik heb hem nooit specifiek gezegd Lotje te kunnen komen halen.
Inmiddels heb ik mijn advertentie verwijderd om duidelijk te maken dat ze weg is.
Het was een door hem zelf geschreven mail waarin hij zegt mij te sommeren onze äfspraak" binnen 5 werkdag na te komen?????
Volgens mij kan alleen een rechter mij sommeren!!
Volgende ochtend heb ik hem gebelt, uitgelegd dat ik dit niet de juiste plek voor Lotje vind.
Hij bleef hameren over de gevoelens van zijn dochter (die de pony niet eens gezien had).
Het kind vertelde ons zelfs dat ,de pony waarvan hij had gezegd dat die van hem was, niet van haar was?!!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:07

Een heleboel mensen kunnen je sommeren. Daar hoef je alleen geen gevolg aan te geven. Als er ineens een deurwaarder voor je snufferd staat met een executoriale titel, dan moet je je zorgen gaan maken.

Als je het hebt uitgelegd en Lotje is op haar nieuwe plek, dan ben je klaar. Niks meer aan doen, gaat vanzelf over.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:07

ik ben toch bang dat je niet duidelijk genoeg bent geweest.. van onderwerp veranderen is wat anders dan ja of nee of ik denk er nog over zeggen.
jammer hoor, dat dit zo moet lopen, en dat er kinderen bij betrokken worden!
iedereen kan je sommeren, maar dat is een loze term.

tuurlijk hoef je je pony niet aan hem te verkopen als je er geen goed gevoel bij hebt, maar je hebt hem wel op het verkeerde been gezet door niet duidelijk te zijn.

succes ermee!

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:09

Geen overeenkomst? Geen koop! Verkoop je pony gewoon vlot aan die andere mensen en negeer de vorige "kopers". ;)

Succes.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:19

Als je mondeling hebt toegezegd dat je je pony aan deze mensen zou verkopen, dan is het niet zo netjes als je de pony vervolgens aan iemand anders verkoopt. Heb je dat niet gedaan, staat het je vrij om de pony te verkopen aan wie JIJ wilt.

Maar gezien het feit dat ze bij het kijken al zo opdringerig waren, verbaasd het met niets dat hij met dergelijke acties dreigt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:26

Ik denk eerlijk gezegd dat die man geen poot heeft om op te staan. Er stond immers al in de advertentie dat je de toekomstige stal voor je pony wilde zien, dan kan hij er imo nooit vanuit zijn gegaan dat de koop al was gesloten voordat jij de stal had bezichtigd. Je zou hem eventueel wel een (aangetekende) brief sturen waarin je zegt dat de verkoop volgens jou nog niet gesloten was en waarom, imo ook wel zo netjes. Vind het trouwens vreemd om iemand daarvoor aan te klagen ik bedoel dat kan toch niet iemand kan je toch niet dwingen om je paard aan hem te verkopen? En hij heeft ook nog geen kosten gemaakt oid die hij terug kan eisen.

Bovendien heb je toch bij iedere aan of verkoop een bedenktijd van een aantal dagen (bijv ook bij een huis, aankoop bij een webwinkel etc.).

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 16:43

juval schreef:
ik ben toch bang dat je niet duidelijk genoeg bent geweest.. van onderwerp veranderen is wat anders dan ja of nee of ik denk er nog over zeggen.
jammer hoor, dat dit zo moet lopen, en dat er kinderen bij betrokken worden!
iedereen kan je sommeren, maar dat is een loze term.

tuurlijk hoef je je pony niet aan hem te verkopen als je er geen goed gevoel bij hebt, maar je hebt hem wel op het verkeerde been gezet door niet duidelijk te zijn.

succes ermee!

Ik heb hem niet op het verkeerde been gezet hoor, ik zou niet durven!!
Ik wilde hem niet kwetsen en een eerlijke kans bieden door er even over te denken.
Hij weet zelf heel goed dat ik nog niet akkoord was maar maakt zijn eigen verhaal.
Zijn dochter had tijdens ons bezoek aangegeven niet veel interesse in een pony te hebben notabene.
Hij gebruikt haar gewoon om zijn zin te krijgen!!