Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
loesje_f_a schreef:Hoi bokkers,
Ik heb pas nieuwe laarzen van MH gekocht, ze zijn echt super fijn. Nou staat in dat boekje dat je ze na het rijden met water en een doek moet afdoen. Maar kan het geen kwaat om de 5 keer in de week nat te maken?
Groetjes Loes
)hoefnageltje schreef:loesje_f_a schreef:Hoi bokkers,
Ik heb pas nieuwe laarzen van MH gekocht, ze zijn echt super fijn. Nou staat in dat boekje dat je ze na het rijden met water en een doek moet afdoen. Maar kan het geen kwaat om de 5 keer in de week nat te maken?
Groetjes Loes
Hoi Loes,
mijn leren laarzen reinig ik na het rijden (als ik het niet vergeet, ik sla wel eens een weekje over)
met een beetje water (=vochtig doekje) en zadelzeep. Als ze droog zijn (meestal is de 1e laars al weer droog als ik de 2e net schoongemaakt heb, gaat dus achter elkaar door), dan smeer ik ze weer in met zwarte schoencréme. Uitborstelen doe ik pas weer voordat ik ze weer aantrek.
Ik vind het prima werken, en nou heb ik ze door een paar onderbrekeningen van "paardrijloze" jaren, niet continue gebruikt, ze zijn nu inmiddels al weer 23 jaar oud... (ik rijd 1x per week)
Misschien zijn er nog betere methodes, maar deze werkt in elk geval.
Als ik ze schoonmaak is het met lauwwarm water, daarna droog ik ze en smeer ik er schoensmeer op. Dit laat ik meestal een nacht intrekken en poets ik het daarna uit.