Eerste keer strand. Wat kan ik verwachten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Piloetje

Eerste keer strand. Wat kan ik verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 18:55

Hoi Bokkers,

Vrijdag komt mijn nieuwe paard! Ik kan haast niet wachten. Ik ben echt super blij. Uiteraard laat ik haar eerst even in alle rust wennen. Daarna ga ik de eerste tijd alleen naar het bos en de duinen. Maar uiteindelijk wil ik ook graag naar het strand. Mijn aanstaande paard heeft bij de eerste eigenaar bosritten gemaakt en bij de vorige eigenaar eigenlijk bijna niet buiten gereden. Ik ben daar op proefrit uiteraard wel even naar buiten geweest met haar, dwars door de stad heen, want je hebt daar geen uitrijd mogelijkheden. De eigenaar mee op de fiets en dat deed ze zo super pittig. Ik was toen eigenlijk al een beetje verkocht. Tunneltjes, scooters, grote bussen, auto's. Ze keek haar ogen uit maar ze deed het mooi wel zonder te paniekeren!

Maargoed, een strand is weer helemaal anders. Ik wil graag wat ervaringen horen. Ik wil niet al te lang wachten met het strandrijden. Ze heeft in haar achterhoeven wat lichte rotstraal. Maar dat zoute zeewater is natuurlijk helemaal super om daar een eind aan te maken!

Ik hoor het graag, alvast bedankt.

MiesenSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:41

Tja.. Ik weet niet precies wat je kan verwachten. Dat zou ik zelf ook wel willen weten. Wat ik wel weet, is dat de paarden helemaal in hun element zijn wanneer ze op 't strand zijn. Ik denk dat in het algemeen dit bij elk paard verschilt.

Zo ook met bosritten, kan het ene paard eerder rustig door t bos sjokken, maar wilt het andere paard keihard werken. Nogmaals weet het niet zeker, dit is maar een inschatting.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:47

Onze paarden keken zich de eerste keer de ogen uit, maar daar was ook eigenlijk alles mee gezegd. Dus even laten kijken en hup richting het water, de wind was best heftig en dus echte golven. Dit maakte best indruk maar hier het voordeel dat onze paarden bij ons zijn opgegroeid en beleerd. Vertrouwen en rust: resultaat -eerste dag natte voeten, tweede dag dravend door het water en derde dag in galop. Voor ons vanuit Groningen daar in Zeeland een hele overwinning maar de reis was bedoeld voor een strandrit, dus te water zouden ze!!!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:48

De eerste x dat ik met mijn paard ging en hij mocht galopperen had ik een heel mooi dressuurmatig galopje. Dat was natuurlijk niet de bedoeling en na wat aandringen ging ie er vol voor.

De tweede x wist ie dat nog blijkbaar want toen ging ie gelijk al vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:56

Dat ligt geheel aan het karakter van mijn paard en ook aan jezelf, als jij er relaxed mee omgaat zal je paard dat ook sneller doen. Toen ik voor het eerst met mijn paard het strand op ging was ze heel verrast. Ze wist ff niet wat haar overkwam toen ze het zag en dat was erg grappig :D Wel bleef ze gewoon relaxed, de 'badjes' voor de zee vond ze niet eng en spetterde ze gewoon doorheen, maar de golven vond ze niks. Nu trouwens nog altijd niet :+ Toen ik haar aanzette in galop en ze voelde dat ze voluit mocht kreeg ze de smaak te pakken, ze vond het heerlijk om eens écht hard te gaan!

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 23:37

mieneke_x

Re: Eerste keer strand. Wat kan ik verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:19

Ik ben nog nooit met mijn eigen pony naar het strand geweest, maar wel een keer op Ameland bij een manege. Was hartstikke leuk! Ze gingen er trouwens wel vól voor, zowat niet meer te houden. Maar hoe het met een eigen pony is die je langer dan een half uurtje kent... Geen idee!

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 21:39

ze deed het hardstikke goed. Ik ben trots. Toen ze boven was en de zee kon zien keek ze haar ogen uit. Ze liep heel voorzichtig naar beneden. Het paard waarmee we samen waren is gek op de zee, en liep meteen de branding in. Mijn paard volgde, maar toen er een golf aankwam ging ze er snel weer uit. Ik zat met een grote grijns op mijn paard. Ze deed het zo pittig!

maar een stukje verderop moesten we langs een strandtent en daar was het erg druk. Nou, toen werd het wat te veel allemaal, ik voelde naar verstijven en op een drafje maakte ze rechtsomkeert. Maar uiteindelijk wel weer terug gekregen en langs de strandtent gereden de duinen in.

ik ben erg tevreden, en hoop nog vele strandritten met haar te maken in de toekomst!

RosaGipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:59

ik hoop voor je dat het zo goed blijft gaan, hou aandacht, en dan komt het helemaal goed!