Bak gebruik.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenda_Horse

Bak gebruik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 16:20

Hallo mensen.
mijn paard staat bij een stalling waar 2 rij bakken zijn.
1 buiten bak en 1 binnen bak.
Maar nu heb ik (eigenlijk wij allemaal bij de stalling) een probleem,
als wij bij ons paard komen.
is er nooit plek in de bak, daarom willen wij een tabel wie, hoelang, in de buiten of binnen bak, wanneer etc. de bak gebruikt.
Ik wil wel graag die tabel maken maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. en hoe dat eruit moet zien.
heeft 1 van jullie ook eens zoon tabel gemaakt? wil je me dan aub helpen.
bijvoorbeeld door te zeggen hoe jullie dat hebben aangepakt.

M.v.g Gwenda

Mootje

Re: Bak gebruik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:22

Hoe bedoel je 'Er is nooit plek'?
Word de baan afgehuurd, of bedoel je iets anders?

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:24

uhm ik heb nog nooit z'n tabel gemaakt.
maar heb wel een idee hoe je dit kan aanpakken.

vraag aan ieder op de stal waneer hun komen en waneer zij graag hoelang gebruik willen maken van de bak.

kijk dan of je het mooi kan verdelen naar ieders zin.
laat dit rooster zien en vraag of iedereen het er mee eens is.
zo niet.
ga met zijn alle om de tafel zitten en maak samen een besluit

Gwenda_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 16:24

Ik bedoel dat er dan al een ander paard de bak gebruikt. daarom willen wij een schema dat je in kunt vullen wanneer jij de bak gebruikt. zo kun je de dag ervoor reserveren en dan weet je zeker dat de bak dan even van jou is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:26

Je kan toch gewoon met meerdere mensen in de baan rijden? Wij hebben alleen een agenda voor het lessen, want er mag maar 1 ls tegelijk gegeven worden. Gaat eigenlijk altijd goed!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:27

Ik snap het probleem niet zo goed, je kunt er makkelijk met meerdere mensen in rijden toch? Kwestie van de rijbaanregels volgen.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:27

Je kunt dan toch gewoon een rijtje maken waar iedereen zich op in kan schrijven met de tijd en naam erboven en daaronder kun je dan zetten hoelaat en wie de bak gebruikt.
Maar kunnen jullie niet gewoon de bak delen dan?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:28

Ja, het is juist wel goed als er ook anderen in de bak rijden...zo kan je net even wat makkelijker een figuur inzetten en ben je minder snel geneigd op de hoefslag te blijven. Natuurlijk moet je wel op elkaar letten. ;) En er zijn 2 bakken dus als de één te vol is naar jou mening ga je toch naar de andere?

Met hoeveel staan jullie daar dan?

Gwenda_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 16:29

met ongeveer 15 à 20 mensen!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:30

Is het dan zo'n probleem dat je met 2 tegelijk rijd ofzo? Vind het nu een beetje overbodig klinken zo'n schema maar wellicht zit er een andere gedachte achter?

EDIT: Komen al die mensen tegelijk rijden dan?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:31

Met hoeveel mensen rijd je dan? Je staat maar met heel weinig anderen op stal. Wij hebben zo'n 80 in pension staan en bij ons is er ook nooit een probleem!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Ja idd, ze komen vast niet allemaal tegelijk...

Judass

Mootje schreef:
Met hoeveel mensen rijd je dan? Je staat maar met heel weinig anderen op stal. Wij hebben zo'n 80 in pension staan en bij ons is er ook nooit een probleem!

Bij ons ook niet :n

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:32

Gwenda_Horse schreef:
met ongeveer 15 à 20 mensen!

Zie hierboven. ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:33

Dat is toch hoeveel er op stal staan?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:33

Wij moeten met 20 mensen 1 rijbak delen en 1 padock. Nooit last van elkaar en zowel dan zeg je dat even vriendelijk tegen elkaar. Dat TimeTable ding vind ik zelf als dwingent overkomen dat je precies op die tijd die je opschrijft ook werkelijk gelijk moet rijden. Want er kan altijd iets tussen komen.

Sorry maar ik vind je een beetje zeurderig overkomen als het om bak gebruik gaat.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:34

Wij hebben ook 2 bakken, en er staan wel 80 pensionpaarden! :o
Van een rijschema heb ik nog nooit gehoord, en vind ik dus ook totaal overbodig. Okee, in de winter kan het wel eens druk zijn met 10man in de bak, nou dan ga je buitenrijden.
Ik zie het probleem van de TS dus ook totaal niet.
Wij hebben wel schema's voor de paddocks. :j Dat werkt prima. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:35

Mootje schreef:
Dat is toch hoeveel er op stal staan?

Oh, las de vraag verkeerd. :+

Maar er zijn vast wel mensen die 's ochtends komen en anderen 's middags of 's avonds...ze zijn echt alle 20 tegelijk op stal om te rijden.

Gwenda_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 16:36

maar bij ons is er 1 vrouw die geeft les. en neemt elke keer alle tijden inbeslag. en als er een schema komt dan kunnen we daaar rekening mee houden.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:37

bij ons mag je er met privéles gewoon bijrijden. Alleen heeft de lesklant dan voorrang.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:38

Ik zou het heel irritant vinden als er bij ons zo'n schema zou komen. Ik weet echt niet altijd wanneer ik de volgende dag ga rijden en al weet ik het wel...dan nog kan het zomaar veranderen. Mijn pony is mijn hobby en het enige waar nu juist geen tijd aanzit en laat dat nu hetgene zijn wat ik er zo heerlijk aan vindt :D.
En als je dan een dagje overslaat dan betekent het dus dat je volgende dag niet kan rijden, want je kan het niet invullen. Of wat nu als je ineens omwisselt...dan staat jouw naam er wel op, maar je kan/komt niet. Dat is ook niet eerlijk voor diegene die ook graag op dat tijdstip had willen rijden, maar niet kon omdat jouw naam er op stond....... en dan blijkt dat jij helemaal niet komt. Pff...nee, zo'n schema zorgt voor ergenissen :j

Voor lessen werkt het wel prima daarentegen, juist omdat 2 mensen die lesgeven in de bak wel heel vervelend is. Ik kan me voorstellen dat je misschien tijdens je les eens alleen wilt rijden, maar dat kan je dan toch gewoon overleggen? Als het niet standaard is, dan moet dat mogelijk zijn in overleg.

Daarnaast snap ik het probleem ook niet. Leer bij elkaar te rijden en anders ga je wat anders doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:39

Je kan toch gewoon bij de les gaan rijden? Volgens mij is dit 'common practice'.

Tja, als de stalling je om een of andere reden niet zint, dan ga je toch ergens anders heen? Bedenk wel dat elke stalling zo zijn positieve en negatieve kanten heeft.
Hiervoor stond ik op een stal met 200+ paarden en drie rijbanen... Ook nooit mega-problemen gehad met het aantal personen in de rijbaan.

zap

Gwenda_Horse schreef:
maar bij ons is er 1 vrouw die geeft les. en neemt elke keer alle tijden inbeslag. en als er een schema komt dan kunnen we daaar rekening mee houden.

Maar daar kan je toch gewoon bijrijden?

Maydine

Ik zou geen tabel op gaan stellen hiervoor, dat werkt niet. iedereen rijdt altijd op andere tijden, hetzij geplant, hetzij door omstandigheden.
Wij hebben op stal de afspraak dat er niet meer dan 4 personen in de bak rijden. Wanneer je priveles krijgt in de bak, kan je de bak een week van te voren een uurtje afhuren. Werkt prima, nooit gezeur o.i.d. :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:40

ik zou alleen een les maken voor de gee die gaan lessen.
wij rijden eigenlijk altijd met elkaar in de bak en dat is geen probleem :)