Ik heb een vet probleem letterlijk nog wel. Mijn Nielsje van 1,80 en bijna 900 Kg is erg bang voor de Harmonie, de Drumband, het Straatfeest en de hele mikmak. Echter ik ben maar 1,58 dus dat is me nogal n verschil. Iedere keer als hij hiervan iets hoort raakt hij totaal maar dan ook totaal in paniek! Rennen, blazen, schreeuwen, tegen het hek aan banjeen, langs de prikkeldraad. 'N echte horrorsituatie dus, en dan kan ik roepen en doen wat ik wil meneer luistert niet meer naar mij en naar mijn handgebaren. Nu kan ik hem gelukkig wegbrengen als zoiets is, maar zoals vandaag is aan 4 kanten van de wei wat te doen van markt enzo en jawel hoor paniek te boven. En tja 900 kg loopt je zo de planken uit het hek.!
Nu vroeg ik me af of er misschien mensen zijn die manieren weten voor hem te kalmeren zonder verdovende middelen te gebruiken?

die staan er heen te kijken maar zodra hij het hoort kijkt ie oren naar voren en zoef weg paard! Holadiejeeeee en maar rennen en doen.
) maar hij gaat dan dom genoeg langs de draad schuren.. en rondom staat trouwens ook gewoon schapendraad met een 2 lagen prikkeldraad erboven. Dit is overigens niet voor de paarden maar voor die godellendige k*t kinderen die maar denken dat ze ongevraagd de paarden kunnen gaan pesten in de wei!
. Maar mijn geluk is dat ik m nog kan wegbrengen van alle gekte, en zodra hij dan ook de stalling ziet heeft ie zo iets van hier kan mij niks gebeuren, dan is er dus ook helemaal niks meer aan de hand en is ie binnen no-time opgedroogd. (gelukkig
)
Nogmaals die eeuwige discussie over prikkeldraad gaat niet over mijn probleem 

Maar zoals gisteren dat zou eigenlijk niet doorgaan maar 's morgens vroeg hebben ze dan toch besloten dat het doorging. Dan is de kalme niels ver te zoeken!