dressuurhoedje te krap....oprekken??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VEGASS

dressuurhoedje te krap....oprekken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 11:41

Hallo bokkers, na drie jaar rijden ben ik weer toe aan het Z. Nou haal ik mijn oude toverhoed uit de kast....mijn dresuurhoedje, en is hij te krap. Heeft iemand tips, kan je zo'n ding oprekken ofzo??Of wordt het gewoon ff een nieuwe kopen??

stalxpaard

Re: dressuurhoedje te krap....oprekken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:52

als ik jou was zou ik gewoon een nieuwe kopen want volgens mij kun je hem niet oprekken en zowel dan zal hij niet meer de goede vorm hebben en krijg je en misschien wel hoofdpijn van.

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:13

VEGASS schreef:
Hallo bokkers, na drie jaar rijden ben ik weer toe aan het Z. Nou haal ik mijn oude toverhoed uit de kast....mijn dresuurhoedje, en is hij te krap. Heeft iemand tips, kan je zo'n ding oprekken ofzo??Of wordt het gewoon ff een nieuwe kopen??

Volgens mij kun je een dressuurhoedje gewoon laten oprekken bij de schoenenmaker. Een nieuwe kopen is best prijzig. Je kunt het altijd proberen, is het niets dan alsnog een nieuw hoedje kopen, want het oprekken kost echt de wereld niet!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:56

natte kranten er in en dan vochtig opzetten tot het droog is ??? Krijg je vast koppijn van maar met nieuwe schoenen werkt het ook :D
Ook leuk om een halve dag met zo'n hoedje op je hoofd te lopen :+

kaatje77

Re: dressuurhoedje te krap....oprekken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:58

Je kunt je hoedje boven een ketel heet water houden en dan laten stomen, afkoelen en op je hoofd zetten, we doen het ook met vilten hoeden, maar weet niet of je rand dan mooii blijft, hoedjes kosten niet zoveel meer, misschien deze verkopen, iets geld bijleggen en een nieuwe kopen die wel past?