Schoonmaken van kunstleer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_10

Schoonmaken van kunstleer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 20:25

Hoi hoi! :)

Ik hoop dat het hier goed staat, maar anders hoor ik het wel.

Ik heb kunstlederen chaps van Kieffer gekocht, omdat dit de enige chaps waren die ik paste (Ik heb lange, dunne benen). Nu haal ik iedere dag een vochtige lap er overheen om ze schoon te maken, maar ik vroeg mij af of dit wel goed was.

Heeft iemand van jullie ervaring met het schoonmaken van kunstleer? Wat het beste is? Of maak je het net zoals echt leer schoon?

Groetjes,
Iris

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:19

Gewoon een vochtige doek erover en ze blijven prima. Ik zou er verder niks opsmeren.

Knoffer

Re: Schoonmaken van kunstleer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:52

Ik gebruik zelf af en toe wel een beetje zadelzeep, omdat ik ze niet altijd goed schoon krijg met alleen water. Ik heb dezelfde denk ik, ook Kieffer.

delerium

Re: Schoonmaken van kunstleer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:53

HAR -> RUI aangezien het niet over iets gaat dat het paard niet draagt, maar de ruiter :)

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 13:10

Bedankt voor de reacties!

kimmert schreef:
Gewoon een vochtige doek erover en ze blijven prima. Ik zou er verder niks opsmeren.

Oke, dus dan blijf ik het gewoon doen zoals ik het normaal doe. :)

Knoffer schreef:
Ik gebruik zelf af en toe wel een beetje zadelzeep, omdat ik ze niet altijd goed schoon krijg met alleen water. Ik heb dezelfde denk ik, ook Kieffer.

Wat leuk! Ik zie bijna niemand met de zelfde, ik vind ze echt super! Dat ze niet meer schoon worden zal bij mij op den duur ook wel voorkomen, dus dan zal ik ook mijn zadelzeep gebruiken.

delerium schreef:
HAR -> RUI aangezien het niet over iets gaat dat het paard niet draagt, maar de ruiter :)

Best logisch eigenlijk :z

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:12

Ik vind ze ook heel fijn :) En het is ook niet dat ze extreem ranzig worden en heel moeilijk schoon te maken zijn ofzo (juist niet), maar soms lijkt een vlekje met water weg te zijn, maar is hij droog ineens terug. Maar zadelzeep heeft daar tot nu toe prima tegen gewerkt.

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:28

Ik heb ook de kunstlederen chaps van Kieffer :). Nu zo'n 2 jaar. Bevallen me erg goed! Ik maak ze meestal schoon met een vochtig doekje :j.

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 17:35

Knoffer schreef:
Ik vind ze ook heel fijn En het is ook niet dat ze extreem ranzig worden en heel moeilijk schoon te maken zijn ofzo (juist niet), maar soms lijkt een vlekje met water weg te zijn, maar is hij droog ineens terug. Maar zadelzeep heeft daar tot nu toe prima tegen gewerkt.

Ik heb daar nog geen last van, maar altijd handig om te weten!

Typfoudt schreef:
Ik heb ook de kunstlederen chaps van Kieffer :). Nu zo'n 2 jaar. Bevallen me erg goed! Ik maak ze meestal schoon met een vochtig doekje :j.

Nog iemand! :) Dankjewel voor je reactie!