Welke eczeemdeken voor zwaargebouwd paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Welke eczeemdeken voor zwaargebouwd paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 19:01

Mijn paardje heeft helaas last van zomereczeem. Ik heb dus een eczeemdeken gekocht van het merk Première maar dat past toch niet helemaal goed. Mijn paardje is nogal zwaar gebouwd, voornamelijk de nek-schouder partij dan, en daar stropt het deken echt. Het zit echt te krap rond haar nek/schouders. Ik kan echt geen maat groter nemen want dan is het veels te lang, het is nu zelfs al wat te lang!

Is er een verschil in pasvorm van eczeemdekens? Welke dekens zou meer geschikt zijn voor een zwaargebouwd paard? Ik bedoel dan voornamelijk een deken wat voldoende ruimte heeft rond de nek/schoft/schouders.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:03

Ik heb mijn shetlandpony (die ook best wel breed is) een everline deken opgedaan.
Ik heb de deken net een maatje te groot genomen. Daardoor is hij wel te lang. maar dit heb ik opgelost door de rug wat in te korten.
Daardoor heeft hij aan de voorkant gewoon genoeg ruimte. Misschien voor jouw paard ook een idee?

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:18

Geen ervaring mee, maar hier een deken voor friesen en barokke paarden: http://www.horseshopinternational.nl/pr ... 818fa54a34 Schijnt wat breder in de borst en hals te zijn. Zijn meer winkels die ze verkopen.
Misschien een mailtje sturen naar de winkel om te vragen wat er nou anders is aan deze deken in vergelijking met de 'normale' :)

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:10

Mandyke schreef:
Mijn paardje heeft helaas last van zomereczeem. Ik heb dus een eczeemdeken gekocht van het merk Première maar dat past toch niet helemaal goed. Mijn paardje is nogal zwaar gebouwd, voornamelijk de nek-schouder partij dan, en daar stropt het deken echt. Het zit echt te krap rond haar nek/schouders. Ik kan echt geen maat groter nemen want dan is het veels te lang, het is nu zelfs al wat te lang!

Is er een verschil in pasvorm van eczeemdekens? Welke dekens zou meer geschikt zijn voor een zwaargebouwd paard? Ik bedoel dan voornamelijk een deken wat voldoende ruimte heeft rond de nek/schoft/schouders.

Wat voor paard heb je?? Ik heb een tinker met een brede boeg en een dikke hals, ik heb de pagony, de 195 en deze past prima, heeft ook wat rek.

Mandyke

Re: Welke eczeemdeken voor zwaargebouwd paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 19:56

Mijn paard is een kruising draver/merens. Ze is heel zwaar en rond gebouwd. Ik heb een Pagony maat 215 gehad, die was nog steeds te krap maar wel al veels te lang.

Ik zal eens naar de bovenstaande links kijken, misschien zit daar wat tussen dan!

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:50

Ik zit precies met hetzelfde probleem. Heb een haflinger die er in een jaar tijd veel spieren bij heeft gekregen. Vorig jaar pastte mijn premiere eczeemdeken nog wel maar nu is die toch echt te krap geworden. Ik ga vanmiddag naar hyporama toe om een nieuwe eczeemdeken te halen dus ik hou je op de hoogte.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 16:17

sjar schreef:
Ik zit precies met hetzelfde probleem. Heb een haflinger die er in een jaar tijd veel spieren bij heeft gekregen. Vorig jaar pastte mijn premiere eczeemdeken nog wel maar nu is die toch echt te krap geworden. Ik ga vanmiddag naar hyporama toe om een nieuwe eczeemdeken te halen dus ik hou je op de hoogte.

+:)+

Wat me ook opvalt is dat vele eczeemdekens donkerblauw of donkerbruin zijn. Daarom dat ik de Première had gekocht omdat die wit is. Ik vind het eerlijk gezegd raar dat men voor een deken wat 24/7 in de zomer moet gedragen worden en toch van een dikkere stof vervaardigd is dan een gewoon vliegendeken in zulke donkere kleuren wordt gemaakt. Dat is toch alleen maar warmer dan?? Of snap ik nu iets niet?? :o?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:20

rambo sih
heb een fries vrij breed van voren en een best wel dikke speknek. maar de rambo past goed. hij heeft er vorig jaar ook 1 gehad die was net wat te krap maar dit jaar een maat groter genomen en past erg goed. zelfs bij zn borst

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 16:29

Over die deken heb ik inderdaad al veel goeds gehoord. Alleen ... bij dekens met een borstsluiting schuurt de huid op de borst van mijn paard helemaal open dus dat is ook geen optie.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:28

Heb je al eerder een Horseware deken gehad?
De SH (onder andere) heeft een hele gladde laag aan de voorzijde, juist ter voorkoming van schuurplekken.