Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mariska_28 schreef:Weet de eigenaar dat je met de pony bezig bent? Zoals ik het lees is dat niet zo.. In dat geval:
Gewoon met je handen (ik hou het netjes) van die pony afblijven!
En mocht het wel in overleg met de eigenaar gaan, vraag het die dan hoe je dit moet oplossen..
Mariska_28 schreef:de eignaar weet het wel hoorWeet de eigenaar dat je met de pony bezig bent? Zoals ik het lees is dat niet zo.. In dat geval:
Gewoon met je handen (ik hou het netjes) van die pony afblijven!
En mocht het wel in overleg met de eigenaar gaan, vraag het die dan hoe je dit moet oplossen..
MeAndHorses schreef:tik op zijn neus!
Als mijn paard mij bijt, dan sla/bijt ik net zo hard terug. Vind ik niet kunnen. Het is natuurlijk anders als het perongelijk is, bij het snoepje pakken bijv, of bij een beetje speelsigheid, spelen met de lippen, want dan doe ik het ook zelf. Maar als hij bij mij komt en hij bijt mij, dan mag hij het terug verwachten ook.

antje_vip schreef:Ik heb mijn pony bijten zo afgeleerd:
Pak de pony bij het halster vast, aan de zijkant van het hoofd.
Dan ga je over zn neus aaien, en telkens als je ziet dat hij wil gaan bijten, gauw zn hoofd wegduwen!
Daarna gelijk weer terughalen en opnieuw aaien, steeds overnieuw totdat hij niet meer bijt.
Bij mijn pony was het erg effectief;; hoop dat het bij meerdere paarden zo makkelijk afgeleerd kan worden!
en als ik weg ben bijt hij misschien niet meer en dat is dan ook fijner voor de andere mensen die er komen!!
romeoluver schreef:hoi!
ik sta nu op een camping met een shetlander.
het is het enige paard dus ik probeer een beetje met hem om te gaan
borstelen, gras voeren en aaien enzo.
maar hij wil steeds bijten!!!
ik geef hem dus wel steeds een tik maar dat helpt niet!!
en hoe snel kan ik hem dat afleren?
en hoe zou dat komen dat hij bijt?
denkt hij soms dat hij hoger in de rangorde staat??
wie kan me helpen????
Julie18 schreef:MeAndHorses schreef:tik op zijn neus!
Ik geef jou toch ook geen tik op je neus als je iemand slaat ofzo..
Nee, ik denk eerder dat je moet laten zien dat jij de baas bent. Duidelijk zijn. Straffen als-ie iets niet goed doet (als-ie iets fout doet zonder opzet ofzo niet natuurlijk), belonen als-ie iets goed doet.
Helpt dat niet, dan ligt het misschien aan zijn verleden. Dan kun je weinig doen. Ja, zijn/haar vertrouwen winnen.... Maar een paard vertrouwt je pas goed na 'n jaar.... Maar misschien zijn er niet altijd zulke lieve kinderen tussen. Dan gaat-ie bijten, ja....
romeoluver schreef:Als je hem een tik op zijn neus geeft iedere x dat hij bijt kan het zijn dat hij kopschuw word..
! Hij staat nu in een andere stal, waar er niet zo heel veel mensen naar hem komen kijken alison_belle schreef:ja het is natuurlijk wel een shet.
Als je mijn shet uit de hand gaat voeren gaat ze op den duur ook bijten.

romeoluver schreef:antje_vip schreef:Ik heb mijn pony bijten zo afgeleerd:
Pak de pony bij het halster vast, aan de zijkant van het hoofd.
Dan ga je over zn neus aaien, en telkens als je ziet dat hij wil gaan bijten, gauw zn hoofd wegduwen!
Daarna gelijk weer terughalen en opnieuw aaien, steeds overnieuw totdat hij niet meer bijt.
Bij mijn pony was het erg effectief;; hoop dat het bij meerdere paarden zo makkelijk afgeleerd kan worden!
dankje dat zal ik wel proberenen als ik weg ben bijt hij misschien niet meer en dat is dan ook fijner voor de andere mensen die er komen!!