dit is misschien een beetje een rare vraag maar wanneer je een paard gaat kopen en je hebt zelf nog geen dierenarts, kun je dan gewoon een dierenarts bellen in de omgeving van het paard die je wil gaan kopen? Of neem je zelf een dierenarts mee?
En hoe gaat het dan verder in zijn werk, moet je het paard langsbrengen bij de kliniek of gaat de dierenarts mee naar het paard? Betaal je dan achteraf een factuur of meteen ter plaatse? En hoeveel kost een klinische keuring (rond de €90 euro)?
Zouden jullie een KWPN'er (8 jaar) dat €2000 euro kost ook rontgologisch laten keuren?
En is het handig meteen bij aankoop een verzekering af te sluiten? Want ik hoor wisselende verhalen over het nut van een verzekering.
Ik ben bekend met de onderzoeksplicht dus vandaar dat het paard sowieso gekeurd zal moeten worden, maar hoe dit allemaal precies in zijn werk gaat is me na veel googlen toch nog niet helemaal duidelijk....
Alvast bedankt voor jullie hulp!
.
ik ben weer een stuk wijzer nu.. de mensen die het paard te koop hebben gezet komen niet zo snugger over en ze hebben volgens mij nog nooit gehoord van een paard laten keuren.