vergunningen gemeente westerveld, moeilijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saar0203Jarig

vergunningen gemeente westerveld, moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 13:50

zoals in een ander bericht van mij vermeld staat kunnen wij een weiland van 1 ha kopen. nou heb ik mijn andere bericht al een aantal vragen gesteld, maar was nu benieuwd naar iets anders. wie woont er in westerveld en weet of ze hier moeilijk doen over bouwvergunningen etc en als je iets neerzet knijpen ze dan gauw een oogje dicht? in het land staat namelijk helemaal niets en ik wil er eigenlijk het liefst een open stalletje op zetten, iets van een tuinhuisje en de trapoline en de schommels van de kinderen.
en een tweede vraag, mag je in elk weiland zomaar een bak aanleggen?
ik ben benieuwd!!!!!!! (ik heb namelijk het gevoel dat als ik al deze vragen bij de gemeente neerleg en ze zeggen nee, dat er dan toevallig mega-gecontrolleerd gaat worden in de buurt van mijn weilandje.

mijnponynero

Re: vergunningen gemeente westerveld, moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:52

ze doen echt niet moeilijk hoor :n
maar een bak aanleggen mag niet :n
maar een tuinhuisje enz wel :j

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:48

Nou, als daar agrarische bestemming op rust heb je kans dat ze daar wel heel moeilijk over gaan doen. Zelden mag er op agrarisch gebied gebouwd worden. Soms bestaat er een een regeling voor schuilstallen, maar daar vallen tuinhuisjes en speeltoestellen niet onder.

Een rijbak is ook weer een verhaal apart. Bij de ene gemeente is het vergunningsplichtig, bij een andere niet, maar heb je wel weer een vergunning nodig voor het afgraven van de grond. Als ze het vergunningsvrij aanwijzen sta je ook los van het bestemmingsplan.

En zulke vervelende mensen zijn het nou ook weer niet bij de gemeente, maar dat ligt ook voor een groot deel bij je eigen insteek. En ook de bij de gemeente zitten ze vast aan regels.

Tja, ik zou navraag doen.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:55

Ik zou toch even bij de gemeente langs gaan om rustig eens het bestemmingsplan in te zien. Sommige gemeenten hebben de digitalisering van hun bestemmingsplannen ook al aardig op orde, dus wellicht vind je het bestemmingsplan zelfs als pdf op de site van de gemeente of zelfs al via http://www.ruimtelijkeplannen.nl

Dan kun je het rustig vanuit huis opzoeken, al is het niet altijd even makkelijk, en kan wat hulp van een ambtenaar wel fijn zijn.

Tuurlijk kun je hebben dat ze zeggen dat iets niet mag. Misschien moet je een ontheffing of vergunning aanvragen. Maar als je het zomaar neerzet en het kan niet gelegaliseerd worden, dan heb je kans dat je met een dwangsom of andere maatregelen gedwongen wordt het weg te halen. En dan zit je met 1 ha grond waarop je niet kan doen wat je wilt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:48

Ik zou ook bij de gemeente langs gaan. Je kunt jezelf een hoop ellende op de hals halen als je iets neer zet dat eigenlijk zonder vergunning of melding niet mag... Geloof me maar...er achter komen ze toch wel. Helaas wordt er tegenwoordig in bijna alle gemeentes toegezien op het naleven van de regels met betrekking op bestemmingsplannen enz. Straks heb je je weide gekocht en er iets op gezet dat je daarna binnen een paar jaar weer weg moet halen. Dat kun je maar beter tevoren weten..

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:02

Tegenwoordig maken ze luchtfoto's en die worden dus ook elk jaar vergeleken... :) heeft niks met een overijverige abtenaar te maken:)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:04

Ja je hebt helemaal gelijk manishdra. Ze leggen de foto's over elkaar (computerprogramma)en alles wat afwijkt krijgt een bezoekje is ons indertijd verteld.. :j

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:15

Vraag over regelgeving.
VSW-->TAO

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:57

Nou wij hebben nu een 1 paards container en ze rijden er heel vaak langs en we kennen ze ook :))
Maar ze doen niet moeilijk hoor, als het maar niet te groot is :j

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:04

Een tuinhuisje is geen container. En een container wordt soms gedoogt, maar als je ook maar 1 buur hebt die piept...

saar0203Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 16:23

ok dat word toch maar een bij de gemeenste aankloppen. maandag maar eens bellen. moet ook nog bellen voor de belastingen enzo.

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:16

Iedere paardrijbak is volgens de wet een constructie dus een bouwvergunning.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:28

@ TS...Ik vraag me af hoe de zaken er voor staan. Heb je al wat meer duidelijkheid?

saar0203Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 08:20

bak was geen probleem kon ik ontheffing voor aanvragen. speeltoestellen was ook geen probleem. op zich was de schuilstal ook geen probleem, omdat het weiland zich helemaal achteraf bevind, MAAR........ je mag in westerveld alleen een schuilstal plaatsen als je tussen 1 en 2 ha land hebt. helaas zitten wij op 85are en komen dus 15 are te kort :(. we hebben het land dus maar niet gekocht. ik durfde de gok niet te nemen.