Manege omg. Amsterdamse bos - dicht bij strand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariskatw

Manege omg. Amsterdamse bos - dicht bij strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 22:32

Hallo

Samen met een vriendin hebben wij het plan opgevat om met de paarden naar het strand te gaan voor een weekje in juli. We kunnen dan slapen bij mijn vader, die bij het Amsterdamse bos woont. Maar.. wij willen niet het bos in, maar het strand op! Heeft iemand voor ons dé tip waar we onze paarden zouden kunnen stallen en vanaf waar we het strand op kunnen (en dat we niet eerst een uur in de auto zitten vanaf Amsterdamse bos naar de manege).

Ik heb al informatie van Rückert manege, daar is nog plek, maar de mevrouw daar vertelde me dat je eerst een uur door de duinen moet rijden (en dus weer een uur terug) voordat je op het strand bent. Dat is wat ver denk ik.

Alle tips zijn welkom!!

Bedankt!

Iriscope

Re: Manege omg. Amsterdamse bos - dicht bij strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:34

Vanaf het Amsterdamse Bos naar het strand rijden met een trailer ben je toch al snel even onderweg hoor!
Waarom ga je niet gewoon in het bos rijden en dan een keer met de trailer naar het strand? Het Amsterdamse Bos is best heel leuk om te rijden, met de renbaan, een stukje paardenmeer en stands bij de geitenboerderij zodat je even lekker een ijsje oid kan eten terwijl je paard veilig staat.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 22:39

ok dus daar heb je ook een meer waar je met de paarden bij mag? De bedoeling was zeg maar niet om met de trailer heen en weer te rijden, maar om de paarden op een manege te zetten in de buurt van het strand en dan met de auto heen en weer vanaf het Amsterdamse Bos.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:40

Nou ja een meer is groot gezegd maar er is wel een stuk om doorheen te rijden.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 22:54

Ok, nouja ik zal het er ook nog eens met m'n vriendin over hebben. Die meldt zich vast nog wel hier. Het is op zich ook wat waard om niet elke dag heel lang in de auto te moeten zitten (geen idee hoe het verkeer daar is rond de tijd dat je het strand op mag en in die periode zeg maar) maar het is wel zo dat het ons in principe om het strand te doen was. Hier staan we op zich met een uur met de trailer ook bij het bos, maar strand hebben wij hier (hier is in Groningen) niet. Maar ja... als er tegenover staat dat je elke dag een hoop gevlieg hebt, is het misschien nog een overweging waard. Zal het nog eens overleggen dus. In elk geval bedankt voor je reactie!

Welke manege zou je dan aanraden trouwens?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:29

Houd er rekening mee dat met mooie dagen er flinke files naar het strand kunnen staan!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:59

Ik durf niet te zeggen welke manege voor een week plaats heeft voor 2 paarden. Je zou het kunnen proberen bij de Amsterdams Bosmanege, bij Wennekers, bij manege De Jong, bij Manege Nieuw Amstelland en eventueel ook bij de Legmeer Manege.
Funny Horse en Nakita's Stables zitten daar ook nog in de buurt maar die zitten volgens mij wat verder bij het bos vandaan.

Je hebt in ieder geval keus genoeg!

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:40

Vanaf stal Wennekers (Aalsmeer) naar het strand (bloemendaal) ben je met de trailer met een half uurtje/3 kwartier...... je kunt je auto/trailer heel goed bij Parnassia parkeren, daar kan dan zo het strand op. zomers mag je daar vanaf 18.00 uur het strand op richting IJmuiden (dus naar rechts als je op het strand bent). en in amsterdamse bos kan je inderdaad heel leuk rijden hoor. Zat ruiterpaden!
Je moet echter wel via de A9 naar het strand en daar kan het nogal druk zijn rond de spits. Ik ben laatst om kwart voor 7 van stal weggereden en toen kon ik zo doorrijden naar het strand. In het weekend zal het minder druk zijn als je einde van de dag gaat want dan gaan de meesten juist weer terug :)

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:45

Pfff, denk dat je best nog een tijdje onderweg bent van het Amsterdamse bos naar de kust. Je mag idd pas na 18.00 uur het strand op, dus zou ik ruim na de spits gaan want het staat elke dag muurvast op de A9, die kant op. Is geen lolletje!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:09

Ik ben dus diegene die mee gaat..

Is ook een idee om de paarden inderdaad gewoon bij het Amsterdamse bos te stallen en dat we 2/3 keer ze meenemen naar het strand. Weet niet hoe lang het met de auto naar het strand is.. Maar op het strand rijden willen we sowieso.. :)

Vorige keren zijn we naar Callantsoog gegaan en was ook heel leuk, maar voordeel van Amsterdam is natuurlijk wel dat daar overdag veel meer te doen is..

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:45

zoals ik al schreef................. met een kleine 3/4 uur ben je bij het strand (als er geen file's zijn) vanaf rand Amsterdamse bos

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:52

Iets verder weg van Amsterdam, maar wel veel gunstigere aanrijroute qua verkeersdrukte èn dicht bij het strand (ca. 20 minuten in stap): Manege 't Langeveld in Noordwijk

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:29

Je zou ook nog kunnen kijken bij Manege Bakker of Manege Smit in Noordwijkerhout. Dat is iets minder ver dan noordwijk.
Deze manege's zitten niet direct aan het strand, maar het strand is wel super goed bereikbaar (ik denk maximaal half uur). Maar dat zou je even aan hen zelf moeten vragen.

Noordwijkerhout is vanaf Amsterdamse bos zeer goed bereikbaar. Je kan het binnendoor rijden: Fokkerweg, N201, stukje A4 erop en volgende afslag er weer vanaf, dan N206 via langeveldse slag naar noordwijkerhout. Dat is denk ik 30 á 40 minuten rijden.
Of via de snelweg, dan kun je of via A9 gaan, of via de N-wegen naar de A4 rijden, A44 en dan bij Noordwijkerhout eraf.

Als je in het hoogseizoen gaat, zijn de files zowiezo stukken minder in de spits dan normaal.
Alleen als het 30 graden is en je gaat naar het strand, dan moet je echt 's morgens vroeg vertrekken.
Als wij naar het strand gingen (langeveldseslag), dan gingen wij om 8 uur weg en dan konden we nog doorrijden.

Het Amsterdamse bos is leuk, maar niet zo groot. Je hebt inderdaad wel een klein stukje waar je met je paard door het water kunt rijden, maar dat kun je geen meer noemen eigenlijk.
Via deze link: http://www.amsterdamsebos.nl/algemene_onderdelen/plattegrond kun je de kaart in pdf formaat bekijken waar de ruiterpaden ook op staan. Dan zie je beetje rechtsonder het stukje waar je met je paard door het water kan.

Mocht je je paard bij het Amsterdamse bos willen stallen:
Manege Funny horse ligt ongeveer 100 meter van het bos.
MAnege Nieuw Amstelland en de Amsterdamse manege liggen midden in het Amsterdamse bos.

Verder hierboven al genoemd Stal Wennekers en manege De jong.

Succes

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 15:48

Bedankt voor de tips allemaal!

Ik ben gisteren even bij mijn vader geweest en zijn we nog even bij manege Wennekers wezen kijken (en de Jong gezien, die is daar vlakbij) en zag er wel goed uit. Beide maneges hebben nog plek. Daan en ik moeten het er morgen maar even over hebben hoe wat waar. Nogmaasl bedankt voor de tips in elk geval!

Vorige keer zijn we inderdaad naar Callantsoog geweest, of eigenlijk Julianadorp, maar toen konden we daar ook dichterbij slapen. We slapen nu bij het Amsterdamse bos, om dan elke dag heen en weer te tuffen naar Julianadorp wordt een beetje gekkigheid!