Allereerst sorry als het hier niet goed staat, graag verplaatsen..

Nu het probleem
, mijn pony staakt met rijden. Het opstappen gaat prima, de eerste paar meter lopen ook. Maar zodra ik wil aandraven staat hij opeens stil en is er geen beweging meer in te krijgen. Zijn oren gaan naar achter en als ik been geef dan geef hij een bokje, en doet hij zijn hoofd naar beneden.Hij is v/d week naar de zadelmaker geweest en daar hebben ze meerdere zadels op zijn rug gelegd. De nieuwe Wintec 500 dressuur zat meteen goed. Dus mocht ik het zadel proberen in de bak. Ook nu begon hij te staken toen ik aan wilde draven. Toen hebben ze hem aan de longe gedaan en dat ging gewoon goed ook toen ik er op zat. Maar zodra hij weer los kwam was hij weer niet vooruit te branden.
Echter was de afdruk van het zadel verder perfect, dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij?
En ik vind het gewoon raar dat hij aan de longe wel gewoon kan lopen en draven met mij er op zonder een kick te geven, en zodra hij los komt doet hij gewoon niets meer,.
Heeft hij last van zijn rug denken jullie? Of is hij gewoon heel erg eigenwijs?
Het is overigens nog een jong diertje 3,5 jaar, hij moet nog goed doorgereden worden. Daar krijg ik vanavond hulp mee dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Ik hoor graag jullie reacties.
Alvast bedankt voor het lezen.
Groetjes