Zwabberbenen (ruiter)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OldSkipper

Zwabberbenen (ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 11:43

Ik heb enorme zwabber benen, ik heb een jaar of 6 niet (veel) gereden, nu ben ik sinds een paar weken weer aan het rijden, maar ik lijk mijn evenwicht wel kwijt te zijn oid, mijn onderbenen zwabberen enorm 'van voor naar achter van links naar rechts' :+ Ik heb er simpel weg de kracht niet meer in om ze omlaag te drukken en stil te houden.

Heeft iemand nuttige tips voor me?

Palmera

Re: Zwabberbenen (ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:46

Beenspier oefeningen? Als je zegt er de kracht niet voor te hebben kan dat wellicht geen kwaad.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:48

Inderdaad je beenspieren sterker maken, wat ook wil helpen is je beugels met een beugel riem onder je paard door aan elkaar vast te maken. Zo kan je je gevoel weer terug krijgen hoe je je benen moet houden.

Is gewoon een kwestie van veel doen en veel oefenen! :)

Janne_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:31

Dat probleem had ik dus ook. Met wat voor beugels rij je? Toen ik met flexie beugels met schuine beugelblokjes ging rijden was het probleem bij mij over. Maar kijk eerst even of je ze van iemand kan lenen ze zijn namelijk best duur. en als het werkt kan je ze altijd nog zelf kopen :D

succes! *D

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 13:51

Bedankt voor de tips, wat voor oefeningen zou ik dan moeten doen?

Ik rijd trouwens met een Australian stock zadel, heb er wel gewoon engelse beugels aangedaan. Heb vandaag voor t eerst met leren rijlaarzen gereden, dat scheelde wel al wat, maar ik zwabber er verder nog lekker op los haha.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:53

Silass schreef:
Ik heb enorme zwabber benen, ik heb een jaar of 6 niet (veel) gereden, nu ben ik sinds een paar weken weer aan het rijden, maar ik lijk mijn evenwicht wel kwijt te zijn oid, mijn onderbenen zwabberen enorm 'van voor naar achter van links naar rechts' :+ Ik heb er simpel weg de kracht niet meer in om ze omlaag te drukken en stil te houden.
Heeft iemand nuttige tips voor me?

Dat vetgedrukte heeft te maken met je beenspieren :j

Maar ook het soort paard waarop je rijd! Ik heb ook dat ik bij het ene dier meer zwabber en bij de andere helemaal niet! :D

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:57

RT-P >> RUI

shadoowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:26

je zou kunnen proberen om zonder zadel te gaan rijden.
ik doe dit met mijn pony ook vaak en ik ben er al 3 of 4 jaar niet meer afgevallen.
je zou ook om de minuut jezelf kunnen controleren: zwabberen mijn benen?

veel succes

Janne_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:35

Je kan ook er op gaan tijdens longeren dat helpt erg voor je zit en je leert er je benen stiller door te houden