te paard van linschoten naar woerden ( toernooyruiters)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

te paard van linschoten naar woerden ( toernooyruiters)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 23:37

heeft iemand het wel eens gedaan? of eventueel iets wat erbij in de buurt komt.

ik wil namelijk graag 2, of 3 juli meedoen aan de wedstrijd daar. helaas kan ik niet gereden worden.
nou rijd ik wel vaker van linschoten naar montfoort te paard, naar de lindeboom, een manege in de buurt. dat is een vergelijkbare afstand. daar rijd ik dan een uur, anderhalf uur en ga dan weer naar huis ( drie hoeraatjes voor endurance training! ) paardje heeft dan nog meer dan genoeg energie over en hoewel we voldaan zijn, zijn we niet uitgepeigerd.

ik zit erover te denken of ik dat ook naar woerden kan doen. de route erheen is vrij rustig en we komen niks tegen dat we niet kennen. het spannendst zal waarschijnlijk een verkeerskruising zijn, maar ook die is ons niet onbekend. ik ben van plan de route een keer te fietsen om te kijken of ie te doen is kwa afstand en veiligheid. als ik daar van overtuigd ben wil ik em nog wel een keer te paard doen zodat ie al een keer is gereden voor de dag zelf, maar ik ben benieuwd of er iemand is die die afstand wel eens gereden heeft. en of dat te doen was. of de route te doen was.
misschien heeft iemand in een heel ander deel van het land zoiets wel eens gedaan. hoe beviel het?

de afstand is met de fiets krap een halfuurtje. dat zal te paard net geen drie kwartier zijn. waarschijnlijk 40 minuten.

als het trouwens totaal niet te doen is, is er in juli een wedstrijd bij de lindenboom die wel zeker kunnen halen.

Elles

Re: te paard van linschoten naar woerden ( toernooyruiters)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:15

PP ->> BRT

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:01

Als je paard dat stukkie niet kan overbruggen dan is ie op z'n minst zo zwaar ziek dat je er niet eens op hoort te zitten }:)

Laat je niks wijsmaken; wanneer de route enigsinds veilig is, zou ik gewoon gaan. Je paard is losgereden als je aankomt, kun je zo de ring in :D
Mijn lesgeefmens doet dergelijke afstanden standaard onder de man, die neemt niet eens de moeite om de trailer voor de dag te halen.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 12:57

ikke schreef:
Als je paard dat stukkie niet kan overbruggen dan is ie op z'n minst zo zwaar ziek dat je er niet eens op hoort te zitten }:)

Laat je niks wijsmaken; wanneer de route enigsinds veilig is, zou ik gewoon gaan. Je paard is losgereden als je aankomt, kun je zo de ring in :D
Mijn lesgeefmens doet dergelijke afstanden standaard onder de man, die neemt niet eens de moeite om de trailer voor de dag te halen.

whahaha _O-

jij zegt dus doen zolang het veilig is?
nou ga ik het waarschijnlijk niet meer op de 2e/3e doen omdat we zojuist hebben afgesproken dat ze de 4e een show gaat lopen ( zadelrubriek en gekostumeerd) en dat vind ik nog wat veel.
maar dat geeft me tegelijkertijd wat meer tijd om het eens rustig met de fiets te verkennen en dan eens op ons gemakje te paard te doen.
want een ding staat vast: als het niet veilig is dan gaat het feest niet door!

ik vind het trouwens wel leuk dat jouw lesgeefmens dat ook doet. ik vind het namelijk niet meer dan normaal dat mijn paard me naar plekken heen kan brengen. hallo zeg, ik train niet voor niks op haar draagkracht :D
maar ik ben wel altijd voorzichtig met nieuwe locaties, ik ben niet bang om op vreemd terrein te komen, daar leert ze alleen maar van en zo heb ik nu een heerlijk paard in dat opzicht, maar ik zoek geen gevaar op.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:29

Natuurlijk moet je het gevaar niet opzoeken. Maar er is niks mis met het verkennen van grenzen.
Zolang jij na blijft denken bij wat je doet (en daar lijkt het sterk op) doe dan vooral wat in je opkomt. Go for it!

LuffB

Re: te paard van linschoten naar woerden ( toernooyruiters)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:57

Hier iemand die het stuk vaak rijdt! Je kan verschillende routes rijden. Je kan over de kattebroekedijk gaan, dan oversteken vlak bij de steinhagense weg (minkema College) en dan het treinviaduct onderdoor. Die weg ook weer uitrijden en dan moet je een klein stukje naar links totdat je aan de rechterkant van de weg weer een straat hebt. Die in en blijven volgen, dan kom je uiteindelijk bij het brediusbos uit en dan is de tournoy zo gevonden. Ongeveer 40 minuutjes idd.

Je kan ook via het fietspad van linschoten naar woerden gaan, dan kom je bij de stoplichten richting de snelweg. Als je dan de van de valk bouwmanlaan opstapt kom je bij de stad / station van Woerden uit en kom je er ook zo.

Via de kattenbroek is denk alleen wat rustiger;)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 22:45

LuffB schreef:
Hier iemand die het stuk vaak rijdt! Je kan verschillende routes rijden. Je kan over de kattebroekedijk gaan, dan oversteken vlak bij de steinhagense weg (minkema College) en dan het treinviaduct onderdoor. Die weg ook weer uitrijden en dan moet je een klein stukje naar links totdat je aan de rechterkant van de weg weer een straat hebt. Die in en blijven volgen, dan kom je uiteindelijk bij het brediusbos uit en dan is de tournoy zo gevonden. Ongeveer 40 minuutjes idd.

Je kan ook via het fietspad van linschoten naar woerden gaan, dan kom je bij de stoplichten richting de snelweg. Als je dan de van de valk bouwmanlaan opstapt kom je bij de stad / station van Woerden uit en kom je er ook zo.

Via de kattenbroek is denk alleen wat rustiger;)

ja de kattenbroekerweg leek mij ook het best, via minkema idd.
maar jij rijdt het regelmatig?
heb je misschien een keer zin om het met mij te rijden?
ik weet niet waar je in linschoten precies vandaan moet komen?