Dit klinkt allemaal erg leuk maar ik vraag me af hoe ik hiermee moet omgaan. De manege waar mijn paard staat ligt naast dit broekpoldergebied en is gelijk onze buitenrijdgelegenheid (we gaan het erf af en staan in de polder). Binnenkort komen hier dus hekken te staan waar we doorheen moeten om de polder in te kunnen gaan. Er wordt nog bedacht hoe deze hekken zullen openen (automatisch of met de hand) en er komen sowieso opstapjes achter de hekken te staan zodat als je er doorheen bent, je wat gemakkelijker op je paard kunt komen.
Het zal voor ons zelf wennen worden om deze dieren tegen te komen maar ik gok dat mijn paard een rolberoerte krijgt als hij deze dieren ziet. Hij vindt immers schapen al een levensbedreigende soort dieren die geboren zijn om hem op te eten
Er zijn natuurlijk meer gebieden in Nederland waar deze diersoort staat en ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan als jullie te paard zijn. Duurde het lang voordat je paard er aan gewend was?
Er is ook gezegd dat je minstens 25meter ruimte moet laten tussen jezelf en een Schotse Hooglander. Is het echt gevaarlijk als je deze van dichterbij passeert (ik zie mezelf als lekker rijden op het ruiterpad en ineens zo'n dier vanuit de bosjes komen om ons aan te vallen
)Kortom wat zijn jullie ervaring met deze dieren?
Soms liggen ze op het pad oid, maar dan kan je altijd wel uitwijken. Koe blijft dan rustig herkauwend liggen 
Ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk gaat! Op zich is mijn paard wel heel rustig maar het blijft een 4jarige die soms nog niet even weet wat die met zichzelf aan moet