), en daar moet ik best vaak op.Alleen zijn stalmanieren zijn niet echt geweldig (lees: echt niet). Hij was altijd heel erg lief maar nu heeft hij een keer een klap met een borstel gehad van een meisje, een heel jong meisje nog maar. En nu is hij zo erg veranderd, hij probeert de hele tijd te bijten, en dan echt serieus bijten en geen hapjes, en hij draait de hele tijd van je weg. Dat snap ik best, dat hij dat doet, en het liefste zou ik dat meisje ooit eens op heterdaad willen ontmoeten, maar daar gaat het nu niet om.
Het paard is ook heel moeilijk met het hoofdstel indoen. Dat is hij altijd al geweest. Geen gebitproblemen, rugproblemen of andere lichamelijke klachten. Hij is helemaal in orde, alleen een beetje magertjes. Daar wordt aan gewerkt.
Als hij het hoofdstel ziet gebeurt er niks, ook niet als ik bij hem ga staan. Maar zodra ik zijn hoofd pak, dan begint hij te gooien met zijn hoofd, en schudden en wiebelen, en hij loopt steeds veel rondjes in zijn stal. Bij sommige mensen doet hij het wel heel braaf (stahulpen en instructrices), maar bij de rest van de mensen niet.
Ik heb geen schijn van kans, ook niet als ik het slim probeer te spelen: sommige ruiters zijn slim en houden het hoofdstel laag tot hij het zelf pakt, maar dat werkt bij dat paard niet, hij is veel te slim. Het lukte een keer en daarna bij niemand meer.
Ik krijg steeds kopstoten (en met mijn licht gebouwde lichaam is dat echt niet lekker, ihij duwt me gewon omver, is veel te sterk), hij loopt steeds weg, elke keer moet ik er iemand bij gaan halen.
Ik word er compleet moedeloos van. Bij andere paarden heb ik er nooit problemen mee, die zijn altijd braaf, lukt allemaal prima, maar dit paard is een ramp.
Hebben jullie tips ofzo, iets waardoor ik het bit misschien makkelijker inkrijg?
Alvast bedankt! Groetjes Sok.
) dat hij zijn hoofd omhoog doet. Ik sta dan nog in de houding om het hoofdstel in te doen dus naast zijn hoofd met mijn rug naar hem toe zeg maar. Ik strek dan rustig mijn armen uit en houd mijn handen op een afstandje aan allebei de kanten van zijn hoofd. Dan komt hij weer naar beneden met zijn hoofd en kan ik mijn handen omlaag brengen en het hoofdstel om doen.
. 

Klantvriendelijk maar vooral zeer paardvriendelijk!
.