mijn paard en het washok, zij gaan niet samen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Srika

mijn paard en het washok, zij gaan niet samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 22:13

Hallo,

Ik heb nu 5 dagen een kwpn´er. Hij is echt super braaf en rustig.
Hij loopt als een mak lammetje achter me aan en luistert ook goed naar me.
Tractoren en andere grote voertuigen zijn geen probleem, hij kijkt niet op of om.

Alleen nu komt het washok.
De ene keer loopt ie er zo in en is het geen probleem, maar vanavond heeft ie zich 3x losgerukt. (en dan draaft ie weg)
Dan loop ik heel overtuigd naar de wasplaats en net ervoor staat ie stil, rukt ie zich los en rent ie weg.
En dan probeer je het de andere dag en dan vindt hij het helemaal niet eng.

Hebben jullie tips, is dit een kwestie van tijd/wennen of moet ik het anders aanpakken?

Groetjes Alexandra

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:08

ik denk meer aan een respect probleem tussen jou en je paard. je hebt m nog niet zo lang en hij is aan het testen hoe ver hij kan gaan.
Wees heel consequent en laat hem zich niet losrukken, neem een lang touw (leadrope) en zodra hij gaat rukken laat je het touw onder lichte druk vieren ipv het vast te houden, dan kan hij zich niet losrukken (want hij heeft geen tegendruk) en toch heb je hem nog vast. Blijf zelf zoveel mogelijk op je plek en ga pas lopen als hij aan het eind an het touw komt zodat hij niet loskomt en begin dan opnieuw.

Dan vraag je hem weer naar je toe en blijf volhouden tot het lukt. Laat hem dan gewoon even staan en nadenken over zn actie.

Jeanneee_

Re: mijn paard en het washok, zij gaan niet samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:10

Ik zou eerst meer werken aan de band tussen jullie, lekker rijden en poetsen. Lekker omtuttelen met je paardebeest, denk dat het dan al snel beter wordt.